Godzinnik.pl Biznes 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem...

200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku

Data publikacji:

Pierwsza stacja pod marką MOL zaczęła działać 10 lutego 2023 roku. W ciągu roku w Polsce koncern dokonał rebrandingu ponad 200 stacji z ponad 410, które przejął od Lotosu i Orlenu. – Do końca roku powinniśmy mieć 80 proc. gotowych stacji z naszym zielonym logo – mówi prezes MOL w Polsce Richard Austen. I zapowiada, że gdy tylko pojawi się okazja na rynku, koncern chce zainwestować w kolejnych ponad 100 stacji, by stać się drugim po Orlenie graczem w Polsce.

Rynek polski jest dla MOL bardzo ważny. MOL jest właściwie nieznany w Polsce, więc jest to dla nas swego rodzaju ostatni brakujący element na mapie naszego zasięgu. Po wejściu na rynek polski nasza sieć obejmuje obszar Trójmorza – od Morza Bałtyckiego, przez Morze Czarne, po Adriatyk, więc łączymy cały kontynent, co jest bardzo ważne. Polska to największy rynek w sieci MOL, co również potwierdza znaczenie rynku polskiego dla nas – mówi agencji Newseria Biznes Richard Austen.

MOL Group ma ponad 2,4 tys. stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. To międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. W 2022 roku przejął ponad 410 stacji w ramach transakcji połączenia Orlenu i Lotosu. Wcześniej był obecny w Polsce z 80 obiektami działającymi pod marką Slovnaft Partner, które przejdą rebranding razem z przejętymi stacjami.

– Na początek skupiamy się na budowie naszej sieci. Inwestujemy w rebranding wszystkich stacji, co jest konieczne, ponieważ nie jesteśmy właścicielami pierwotnej marki, więc musimy dokonać zmiany marki na MOL. Mamy 200 stacji ukończonych i będziemy kontynuować dalsze prace w tym samym tempie. Do końca roku powinniśmy mieć 80 proc. gotowych stacji z marką MOL i naszym zielonym logo. Koszt jednej stacji wynosi około 80–100 tys. dol., więc można sobie wyobrazić koszt całego przedsięwzięcia – mówi prezes MOL w Polsce.

Koncern jest dziś drugim operatorem w kraju pod względem liczby stacji przy trasach szybkiego ruchu i trzecim pod względem liczby obiektów graczem w Polsce – po Orlenie i bp, ale ma apetyt na więcej.

– Chcemy zająć drugą pozycję na rynku, jednak nie możemy podać żadnej konkretnej daty, ponieważ nie wystarczą tutaj chęci, będziemy musieli poczynić spore inwestycje i kupić ponad 100 stacji. Musimy znaleźć partnerów, którzy będą chętni odsprzedać nam część swojej sieci, a wtedy je odkupimy. Jesteśmy przekonani, że pojawią się możliwości, ale nie możemy przewidzieć, kiedy dokładnie. Kiedy to jednak nastąpi, będziemy gotowi do nabycia – zapewnia Richard Austen.

Pierwszy rok działalności w Polsce to także budowa sieci klientów. W lipcu ub.r. koncern uruchomił program lojalnościowy MOL Move, który do pierwszych dni stycznia zyskał milion zarejestrowanych użytkowników. Program jest obecny już na sześciu rynkach i oferuje stałe zniżki na paliwo i personalizowane promocje na inne produkty i usługi.

Nasza pozycja jest inna na polskim rynku niż na innych, ponieważ nie jesteśmy tak silni na tym rynku w porównaniu do pozostałych. W Polsce występuje silna dominacja lokalnego podmiotu o mocnej pozycji, ale konkurencja jest również bardzo silna. Oprócz tego wielkość rynku jest nieporównywalna do żadnego innego kraju, w którym działamy. Polska dwukrotnie przekracza pod względem wielkości nasz największy do tej pory rynek, co również warto zaznaczyć. Zawsze są jakieś różnice, ale sami klienci nie różnią się zasadniczo – mówi prezes MOL w Polsce.

W styczniu koncern uruchomił kampanię reklamową, która ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności oferty, głównie paliw EVO. Prowadzone przez markę badania wskazują, że jej rozpoznawalność wśród kierowców rośnie. Dwie trzecie respondentów zna MOL, a co piąty korzystał z oferty firmy. Strategia MOL opiera się na zmianie tradycyjnych stacji paliw w nowoczesne stacje usługowe, z silną ofertą sklepową i segmentem gastronomicznym. Punkty Fresh Corner są już dostępne na 34 stacjach w Polsce, a do końca roku będą działać w 69 lokalizacjach. W pierwszym roku działalności sprzedano 6,2 mln filiżanek kawy i 5,8 mln hot dogów.

– Nasza oferta Fresh Corner jest podobna na wszystkich rynkach, ale zawsze jest dostosowana do gustów lokalnych. Polacy lubią nieco inne jedzenie niż na przykład Chorwaci, Rumuni, Bośniacy czy Węgrzy. Zmiany są jednak niewielkie – podkreśla Richard Austen.

- Reklama -

Źródło: Newseria

NAJNOWSZE INFORMACJE

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za...

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie...

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej,...

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje...

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika...

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje

Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych...

Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność

Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz...

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją...

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak...

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców...

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki

Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53  proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po...

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią

Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze...

O TYM SIĘ MÓWI

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za...

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie...

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej,...