
Marta Lech-Maciejewska to jedna z najbardziej rozpoznawalnych influencerek w Polsce, znana z bloga SuperStyler, marki modowej Spadiora oraz działalności telewizyjnej. Jej historia to przykład autentyczności, przedsiębiorczości i odwagi w mówieniu o sprawach ważnych dla kobiet.
Kim jest Marta Lech-Maciejewska?
Marta Lech-Maciejewska to influencerka, blogerka, przedsiębiorczyni i prowadząca programów telewizyjnych. Z wykształcenia jest seksuologiem sądowym i klinicznym, lecz jej zawodowa ścieżka skręciła w stronę marketingu i mediów cyfrowych. Popularność zdobyła dzięki blogowi SuperStyler, który współtworzy z mężem Janem Lechem.

W 2020 roku założyła własną markę modową Spadiora, specjalizującą się w jedwabnych apaszkach z przesłaniem. Jest także prowadzącą programy lifestyle’owe na antenie Polsat Cafe, m.in. „Drugie życie sukni ślubnych” oraz „10 lat młodsza w 10 dni”.
Marta Lech-Maciejewska – wiek i pochodzenie
Urodziła się w 1986 roku, więc w 2025 roku ma 39 lat. Pochodzi z malowniczych Sorkwit na Mazurach, a do liceum uczęszczała w Mrągowie. Obecnie mieszka w Warszawie z rodziną.
Życie prywatne – mąż, dzieci, rodzina
Marta jest od wielu lat żoną Jana Lecha, z którym tworzy również duet zawodowy. Para pobrała się w 2010 roku i wspólnie wychowuje dwóch synów: Mieczysława i Zygmunta (znanych fanom jako Miecio i Zyzio).

Influencerka nie ukrywa swojego życia rodzinnego – dzieli się jego aspektami na Instagramie i blogu. W otwarty sposób mówiła o depresji poporodowej, trudach macierzyństwa i presji społecznej związanej z płcią dziecka.
Kariera – blog SuperStyler i marka Spadiora
SuperStyler – blog, od którego wszystko się zaczęło
Blog SuperStyler.pl powstał ponad dekadę temu jako miejsce poświęcone modzie i urodzie. Z czasem przekształcił się w blog o szerokim zakresie tematów: od macierzyństwa, przez kulinaria, po podróże i społeczne refleksje.
Styl Marty – kolorowy, odważny, z nutką retro – szybko przyciągnął uwagę mediów i czytelników. Zyskała opinię jednej z najbardziej stylowych i autentycznych polskich blogerek.
Spadiora – apaszki z przesłaniem
W 2020 roku Marta stworzyła markę Spadiora, której nazwa powstała z żartobliwego połączenia „spa” i „Diora”. Marka oferuje jedwabne apaszki, często z grafikami o głębokim znaczeniu. Motywy przewodnie to kobiecość, wolność, miłość, zdrowie psychiczne. Produkty Spadiory stały się hitem – już w 2022 roku firma osiągnęła przychód ponad 4,5 mln zł.
Marta Lech-Maciejewska w telewizji
W 2023 roku Marta Lech-Maciejewska pojawiła się jako prowadząca w programie „Drugie życie sukni ślubnych” na antenie Polsat Cafe. Jej styl bycia, empatia i otwartość sprawiły, że stacja powierzyła jej również rolę gospodyni w show „10 lat młodsza w 10 dni”, gdzie pomaga uczestniczkom odzyskać pewność siebie. Te występy jeszcze bardziej ugruntowały jej pozycję jako osobowości medialnej.
Walka z chorobą nowotworową
Latem 2023 roku Marta ogłosiła publicznie, że wykryto u niej nowotwór złośliwy, który rozwijał się przez osiem lat bezobjawowo. Przeszła operację i rozpoczęła leczenie. Informacją tą podzieliła się z obserwatorami na Instagramie, apelując przy tym o regularne badania profilaktyczne.
Jej transparentność i siła spotkały się z ogromnym wsparciem społeczności. Pokazała, że nawet w trudnych momentach warto mówić otwarcie i szukać wsparcia.
Aktywność w mediach społecznościowych

Marta Lech-Maciejewska prowadzi profile na Instagramie (@superstylerblog), Facebooku i YouTube. Jej konto śledzi ponad 180 tys. osób, które cenią ją za naturalność i autentyczność. To właśnie na Instagramie dzieli się kulisami życia rodzinnego, prowadzenia marki Spadiora, nagrań telewizyjnych i zwykłej codzienności.
Nagrody i wyróżnienia
W 2021 roku Marta została uhonorowana tytułem Kobiety Roku magazynu Glamour w kategorii Biznes. Doceniono jej wkład w rozwój marki Spadiora i udane łączenie życia rodzinnego z przedsiębiorczością. Już wcześniej, w 2017 roku, zdobyła wyróżnienie podczas Blog Forum Gdańsk jako wpływowa twórczyni internetowa.









