wtorek, 20 lutego, 2024
Godzinnik.pl Biznes Marketing i social media. SCK udostępnia szkolenia dla menedżerów kultury

Marketing i social media. SCK udostępnia szkolenia dla menedżerów kultury

Jak definiować grupy odbiorców i do nich docierać, jak budować strategię marketingową w Sieci i jak wykorzystać do tego media społecznościowe – odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielili prowadzący warsztaty realizowane przez Siemianowickie Centrum Kultury. Placówka udostępnia nagrania z wydarzenia dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w tych dziedzinach.

Siemianowickie Centrum Kultury zachęca do skorzystania z warsztatów szkoleniowych zorganizowanych w ramach projektu „Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services” wspólnie z Tyską Fundacją Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski i norweskim stowarzyszeniem Coolture i Norge. SCK udostępnia nagrania szkoleń przygotowanych dla menedżerów kultury i osób zainteresowanych zagadnieniami marketingu w kulturze ze szczególnym wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Marketing i strategia marketingowa a grupy odbiorców

Wśród prowadzących znalazła się się Hanna Kostrzewska – socjolog i kulturoznawca związana z Uniwersytetem Śląskim, specjalistka od edukacji poświęconej organizacji, diagnozie i promocji w kulturze. Przybliża ona badania marketingowe przydatne w definiowaniu i poszerzaniu grup odbiorców oraz usprawnianiu komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych. Studium przypadku i dobre praktyki w tym obszarze zaprezentował z kolei Marek Sztark – niezależny animator kultury i rozwoju lokalnego, który koordynował współpracę Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 z regionem Dolnego Śląska, a obecnie jest m. in. dyrektorem Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie.

Zagadnieniom strategii marketingowej i marketingu strategicznego warsztat poświęcił  Michał Grala – specjalista z zakresu public relations, marketingu i customer experince, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze mniejszych, jak i największych podmiotów na rynku. Ekspert pokazuje, jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w Sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych.

Media społecznościowe i narzędzia cyfrowe a zachowania konsumentów

Szkolenie z wykorzystania Google Analytics i innych narzędzi analityczne opartych o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych przygotował Maciek Myśliwiec. To wykładowca AGH i ekspert ds. strategii komunikacji, public relations i social media, który zajmuje się komunikacją w Centrum Technologii Kosmicznych krakowskiej uczelni oraz w ramach projektu European University for Space and Humanity.

Inne narzędzia analityczne oraz rolę portalu LinkedIn w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług pokazał strateg marki i ekspert z zakresu komunikacji w social media Adrian Gamoń. To opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing” na Wydziale Humanistycznym AGH. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji marketingowych i prelegentem prestiżowych konferencji branżowych. Co roku wydaje raport „LinkedIn w Polsce”.

Na zakończenie cyklu szkoleń w ramach projektu „Better Together – Smart Cooperation as a Way for Providing Better Cultural Services” specjalne wystąpienie motywacyjne dotyczące współczesnych trendów w działalności na styku kultury i biznesu przygotowała Magdalena Gościniak. Autorka nie unikając autorefleksji czerpie inspirację z dobrych praktyk w obszarze działalności kulturalnej.

Dostęp do nagrań ze szkoleń dla wszystkich chętnych

Link do warsztatów szkoleniowych będzie dostępny do 30 września. Aby go uzyskać, należy wysłać mail na adres sekretariat@siemck.pl z nazwą lub nazwami segmentu:

  • Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych (Hanna Kostrzewska),
  • Strategia marketingowa i marketing strategiczny – jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych (Michał Grala),
  • Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych cz. 2 – studium przypadku i dobre praktyki (Marek Sztark),
  • ​​Narzędzia Google analytics i inne narzędzia analityczne oparte o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych (Maciek Myśliwiec),
  • Inne narzędzia analityczne – LINKEDIN w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług (Adrian Gamoń).
  • Autorskie, naukowe wystąpienie motywacyjne (Magdalena Gościniak).,

Projekt jest finansowany w ramach Mechanizmu Małych Inicjatyw ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 w ramach Programu „Kultura”.

NAJNOWSZE INFORMACJE

Maja Sablewska: Odsunęłam się od świata show-biznesowo-plotkarskiego. Już nic mnie nie rozprasza w drodze do celu

Prezenterka czuje, że to jest właśnie jej czas. Spełnia się zawodowo, prywatnie również jest w szczęśliwym związku, a co najważniejsze – osiągnęła wewnętrzny spokój...

Przedłużające się postępowania gospodarcze zmorą małych i średnich firm. Przedsiębiorcy apelują o ich realne skrócenie do pół roku

Skrócenie trwania postępowań w sprawach gospodarczych do maksymalnie sześciu miesięcy, uproszczenie systemu podatkowego, większa stabilność prawa i trzymanie się vacatio legis oraz ograniczenie instytucji tymczasowego aresztowania...

Unijny akt o usługach cyfrowych obowiązuje od soboty. KE informuje o pierwszym wszczętym postępowaniu przeciwko TikTokowi

Od 17 lutego br. akt o usługach cyfrowych zaczął powszechnie obowiązywać we wszystkich krajach członkowskich UE, w tym również w Polsce. Unijne rozporządzenie reguluje działalność dostawców...

Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy

Pociągi samojezdne są już testowane w niektórych miejscach na świecie. Najczęściej obsługują linie lotniskowe lub przewozy towarowe. W Indiach pojawią się one w składach metra....

Środowisko osób z niepełnosprawnościami wiąże duże nadzieje z obietnicami rządu. Najbardziej wyczekiwana jest ustawa o asystentach osobistych

W Polsce jest nawet 4–7 mln osób z niepełnosprawnościami. Tymczasem wciąż brakuje systemowego wsparcia dla tej grupy i ich rodzin w środowisku lokalnym. Poziom zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami na...

Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych...

Krystyna Sokołowska nie ukrywa, że czuje się podekscytowana wylotem do Indii i udziałem w najbardziej prestiżowym konkursie piękności na świecie. Reprezentantka Polski przygotowywała się do tego...

Rolnicy czekają na decyzję o dopłatach do zbóż. Protesty z ostatnich tygodni mogą się wkrótce rozlać na cały kraj

– Rolnicy protestują w słusznej sprawie i rząd powinien bardzo szybko zasiąść z nimi do stołu, żeby te protesty nie rozlały się na całą Polskę, powodując m.in. utrudnienia...

Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe

Według danych NielsenIQ sprzedaż piwa w 2023 roku spadła o prawie 7 proc., co oznacza, że Polacy kupili aż 400 mln mniej półlitrowych butelek i puszek napoju...

O TYM SIĘ MÓWI

Gdzie mieszka Wojciech Cejrowski?

Mało jest ludzi tak kontrowersyjnych, a jednocześnie posiadających tak dużą grupę fanów w Polsce, jak słynny twórca...

Ewel0na: Warunki na planie „Królowej przetrwania” były straszne. Nie wiem, czy chciałabym powtórzyć coś takiego

Influencerka podkreśla, że przyjmując propozycję udziału w takim formacie, uczestniczki mniej więcej wiedzą, na co się decydują. Ona sama jednak nijak nie mogła się przekonać...

Olej palmowy znajduje się w połowie produktów na sklepowych półkach. Wbrew powszechnemu przekonaniu jego produkcja nie musi szkodzić środowisku

Import oleju palmowego do Polski nieco spada, ale za to coraz większy jest w nim udział certyfikowanego surowca. Certyfikaty to sposób producentów, firm spożywczych...
NEWSLETTER