
Promocja marki i budowanie pozytywnego wizerunku hotelu w obecnych czasach to podstawa działania w tym biznesie. Nie brakuje przecież wielu nowych obiektów na rynku i pozyskiwanie klientów jest coraz trudniejsze. Dlatego ważne jest odpowiednie zorganizowanie promocji marki. Dowiedzmy się, dlaczego w marketingu hotelu nie powinno zabraknąć działań związanych z mediami społecznościowymi.
- Marketing hotelu — dlaczego jest taki ważny?
- Dlaczego warto prowadzić profil hotelu w mediach społecznościowych
- Jak wykorzystać tik tok do promocji hotelu i przyciągnąć nowych gości
- Jak zadbać o skuteczny marketing w branży hotelarskiej
Pozytywny wizerunek hotelu jest niezwykle istotny w tej konkurencyjnej branży. Warto zatem zadbać o niego i zdobyć potencjalnych gości!
Marketing hotelu — dlaczego jest taki ważny?
Zastanawiasz się, dlaczego marketing hotelu ma tak ogromne znaczenie w obecnych czasach? Cóż z wysokiego standardu obiektu i wspaniałej obsługi, gdy nikt o tym nie wie. Dlatego jeśli chcesz mieć więcej potencjalnych klientów, Twoim podstawowym działaniem będzie zwiększenie widoczności oferty hotelowej. Pomogą w tym specjalnie skrojone kampanie reklamowe i fanpage obiektu na portalach społecznościowych. Warto nie zapominać także o stronie internetowej hotelu. Dzięki temu zyskasz skuteczne narzędzia do zapraszania potencjalnych gości do swojego obiektu.
Zatem w jaki sposób powinna być skonstruowana witryna Twojej firmy? Postaw na profesjonalizm i serdeczność. Strona internetowa obiektu powinna być łatwa w nawigacji i czytelna, nie tylko na monitorze komputera, ale również na tablecie czy smartfonie. W końcu na tym ostatnim urządzeniu potencjalni goście będą sprawdzać ofertę. Niezwykle istotne dla widoczności marki jest skuteczne pozycjonowanie strony hotelu. Dzięki temu witryna będzie łatwiej dostępna dla użytkowników poszukujących zakwaterowania w danej lokalizacji. W jaki sposób tego dokonasz? Zadbaj o wysokiej jakości treści o unikalnych charakterze, które zawierają dobrze dobrane słowa kluczowe. Content marketing jest niezwykle istotny, ale warto go uzupełnić link buildingiem na portalach powiązanych np. z regionem czy podróżowaniu. Wsparciem będą również reklamy Google. To niezwykle skuteczne narzędzie przy sprzedaży usług hotelarskich. W kampanii dla Twojego obiektu nie powinno zabraknąć także reklam Meta Ads. Przy odpowiednim ustawieniu parametrów, trafią one do dopasowanej do Twoich potencjalnych gości grupy docelowej.
Dlaczego warto prowadzić profil hotelu w mediach społecznościowych
Fanpage na Facebooku jest jedną z popularnych i skutecznych form promocji hotelu. Idealnie sprawdzi się do bezpośredniego kontaktu z obserwującymi. Wpływa pozytywnie na budowanie więzi i lojalności z dotychczasowymi klientami. Przy tym jest nieoceniony przy budowaniu marki hotelu. Sezonowe posty, prezentacja oferty obiektu czy życzenia z okazji świąt ocieplają image obiektu. Poprawiając wizerunek hotelu, zyskasz więcej okazji na zdobycie wiernych klientów. Takie działanie wyróżni Cię na tle konkurencji, przy relatywnie niskim koszcie. Aktywne prowadzenie fanpage’a hotelu przełoży się na następujące korzyści: dostęp do większej liczby potencjalnych gości, odpowiedni wizerunek marki, ciągła promocja oferty.
Jak wykorzystać Tik Tok do promocji hotelu i przyciągnąć nowych gości
Warto pamiętać, że marketing hotelu to nie tylko prowadzenie strony internetowej, tworzenie reklam Google i Meta ADS czy fanpage na Facebooku. Wykorzystaj także najbardziej popularną aplikację wśród pokolenia Gen Z, czyli Tik Tok. Za pomocą tego narzędzia zaprezentujesz dania z hotelowej restauracji, piękny widok z tarasu czy luksusowe wyposażenie apartamentów. To kolejna metoda na dotarcie do potencjalnych gości i zyskanie większego dochodu. Takie działania marketingowe przyczynią się do lepszej rozpoznawalności marki.
Jak zadbać o skuteczny marketing w branży hotelarskiej?
Czas jest na wagę złota w branży hotelarskiej. Dlatego wiele osób w biznesie zastanawia się, w jaki sposób zadbać o marketing w sieci, jeśli już teraz obowiązków jest bardzo dużo. Choć z początku przedsiębiorcy sami starają się sprostać tworzeniu strony internetowej i treści na nią, to bez odpowiedniego zaplecza i know-how to zadanie może być dużym wyzwaniem. Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem będzie współpraca ze specjalistą z dziedziny marketingu. W zależności od preferencji właściciel hotelu może go zatrudnić lub znaleźć firmę specjalizującą się w tej branży.
Ten pierwszy sposób wymaga poświęcenia czasu na rekrutację specjalisty. Ponadto niezbędne będzie także stworzenie stanowiska i zapewnienie niezbędnych narzędzi dla nowego pracownika. Dlatego coraz więcej osób w branży decyduje się na współpracę z firmą specjalizującą się w marketingu hotelu. Wybierając takie rozwiązanie, zaoszczędzisz czas związany z rekrutacją, a przy tym zaoszczędzisz. Zyskasz także szerszy zakres korzyści. W ramach usług firma zaproponuje Ci współpracę z wieloma specjalistami, którzy mają doświadczenie w budowaniu strony internetowej, pozycjonowaniu, tworzeniu treści SEO, reklam Google, Meta Ads czy prowadzeniu fanpage’a na Facebooku. W efekcie zadbasz o rozpoznawalność marki i widoczność oferty.