Godzinnik.pl Polska Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło...

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Data publikacji:

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

– To jest dla nas wielka przygoda, również wyzwanie i chyba kontynuacja tego, co do tej pory robiliśmy. Bardzo lubimy rozmawiać i podcast „Serio?” jest związany z naszą ciekawością świata i ciekawością ludzi. Chcemy, żeby ten koncept wyglądał tak, że goście, którzy pojawiają się w naszym podcaście, czują się trochę, jakby przyszli do naszego domu, mieszkania, usiedli na kanapie i po prostu wspólnie rozmawiamy. I to jest model, do którego chcielibyśmy się zbliżyć – mówi agencji Newseria Lifestyle Maciej Kurzajewski.

– Interesują nas rozmowy z ludźmi z różnych dziedzin, z ludźmi, którzy mają różne zainteresowania, nie tylko są związani ze światem szeroko rozumianego show-biznesu. Dlatego też każdy odcinek będzie inny i dedykowany innej publiczności. To będzie szeroki wachlarz i myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Katarzyna Cichopek.

Para zdradza, że ma już przygotowaną listę rozmówców, których chcieliby zaprosić do swojego podcastu. Nie brakuje wśród nich osób, które znają i podziwiają od lat. Para ma nadzieję, że te wywiady będą dla odbiorców inspiracją, cenną wskazówką, a nawet motywacją do rozpoczęcia nowej życiowej przygody.

– Na razie nie powiemy, jakie to są nazwiska, bo chcemy, żeby każdy z kolejnych odcinków był niespodzianką dla naszych widzów, obserwatorów i tych, którzy subskrybują ten kanał. Gości szukamy w bardzo różny sposób, przeszukując internet, ale korzystając też z naszych przyjaźni, czyli zapraszamy ludzi, których po prostu znamy, wiemy, że są bardzo ciekawi i mają również swoje drugie oblicze, nie tylko to, które jest znane z wywiadów czy z ich działalności zawodowej, ale mają też w sobie ogromną wartość dodaną i ją chcemy właśnie wyciągnąć podczas takiej rozmowy – podkreśla Maciej Kurzajewski.

Para zdaje sobie sprawę z tego, że YouTube rządzi się swoimi prawami i w gąszczu przeróżnych kanałów trzeba nie lada wysiłku, by przyciągnąć subskrybentów ciekawymi treściami. Nietuzinkowi rozmówcy to jedna strona medalu, ale by rozmowa miała godną oprawę, twórcy muszą także zadbać o wiele innych szczegółów – odpowiednie studio, scenografię, oświetlenie i grafikę.  W telewizji pracuje nad tym cały sztab ludzi, w internecie trzeba zrobić to samemu.

– Jesteśmy zaangażowani w prowadzenie naszych social mediów i tworząc jakikolwiek content, który później pokazujemy, cały proces twórczy też zaczynamy od zera, a kończymy na pełnym efekcie. I dokładnie tak jest z naszym podcastem, zaczynamy od koncepcji, od tematów, od poszukiwania gościa. A ponieważ mamy ogromne, wieloletnie doświadczenie telewizyjne, jesteśmy też w stanie zbudować taki program od strony technicznej, od strony montażowej. To jest bardzo ciekawa praca, tym większą satysfakcję mamy, jak już wypuścimy taki odcinek – mówi Katarzyna Cichopek.

– Tak jest, wtedy naprawdę czujemy ogromną radość. Kasia mówiła o tym doświadczeniu telewizyjnym i bez wątpienia tak jest, co daje nam już na początku asumpt do tego, byśmy mogli myśleć o długiej perspektywie. Poza tym ja akurat od strony dziennikarskiej, przez 30 lat pracy w telewizji, przeszedłem przez wszystkie etapy. I myślę sobie, że wykorzystanie tego doświadczenia właśnie przy tworzeniu podcastu jest czymś znakomitym. To naprawdę daje ogromną radość i zadowolenie – mówi Maciej Kurzajewski.

Prezenterzy podkreślają, że nie ograniczają się jedynie do kwestii merytorycznych. Czuwają również nad odpowiednim kadrowaniem, montażem i oprawą graficzną. To oni nadają każdemu podcastowi ostateczny kształt.

– Śledzimy cały podcast i to my wybieramy fragmenty, które są interesujące. Niemniej jednak mamy tak fenomenalnych gości, że praktycznie mamy duży problem z tym, żeby skrócić te rozmowy do godziny, bo tak sobie założyliśmy, że tyle powinien trwać nasz podcast, ale jeśli trafi nam się naprawdę fascynujący gość, nie mamy limitów czasowych – mówi Katarzyna Cichopek.

– Dodatkowo jeszcze wzbogacamy nasz kanał youtubowy krótkimi formami, shortami, które zapraszają na kolejny odcinek podcastu, ale też są podsumowaniem tego, co wydarzyło się w tym podcaście. I dzięki temu kolejne odcinki po prostu żyją zdecydowanie dłużej, a w internecie, w YouTubie też o to pewnie chodzi – mówi Maciej Kurzajewski.

Nie bez znaczenia jest również odpowiedni tytuł podcastu, który powinien zaintrygować odbiorcę.

– Zastanawialiśmy się nad nazwą krótką, chwytliwą i wyrażającą naszą ciekawość świata i czasami dziwienie się rzeczom, które według nas powinny wyglądać zupełnie inaczej, a życie przynosi bardzo różne rozwiązania. Szczerze powiem, że ten tytuł to nie do końca był nasz pomysł. Podpowiedział go nam nasz przyjaciel i też wyraził zgodę na to, żeby przy okazji produkcji tego podcastu oddać nam pełnię praw autorskich. Robercie, bardzo dziękujemy – mówi prezenter.

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski cieszą się z tego, że ich nowy projekt szybko przypadł do gustu internautom. Na razie ma on ok. 5 tys. subskrybentów, ale jak podkreślają, już dostają od nich wiele miłych wiadomości, które motywują ich do dalszej pracy.

– Tak, to się dzieje, piszą do nas nasi widzowie, za co pięknie dziękujemy, komentują na żywo, na naszych social mediach, jak również na naszym kanale „Serio?”. Jest mnóstwo bardzo pozytywnych, ciepłych, wspierających komentarzy, to dodaje nam wiatru w żagle i po prostu sprawia, że chcemy nagrywać więcej i więcej – mówi Katarzyna Cichopek.

– A takie komentarze, w których czytamy, że komuś pomogliśmy, w nawet małym wymiarze tą rozmową czy spotkaniem z tym gościem, to jest chyba coś najcenniejszego, co zostaje w naszych głowach i daje poczucie, że warto to robić – dodaje Maciej Kurzajewski.

Źródło: Newseria

NAJNOWSZE INFORMACJE

W wiosennej kampanii OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne historie i skuteczność platformy

W wiosennej kampanii OTOMOTO stawia na połączenie siły autentycznych historii z prezentacją zalet nowoczesnej platformy motoryzacyjnej. Nawiązując do kultowej serii „Prawdziwe Historie”, marka wykorzystuje...

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu...

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze...

EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną

Fot. PAP/M. Moryl (1)W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse?...

Czego nie obejmuje polisa na życie?

Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym...

ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy

97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem...

EKG 2025: banki mają kapitał i są gotowe do finansowania wzrostu polskiej gospodarki

Fot PAP/M. Moryl (1)Polski sektor bankowy, którego zyski w 2024 r. osiągnęły rekordową kwotę 42 mld złotych ma kapitał i jest gotowy do finansowania...

Grupa American Heart of Poland nawiązuje strategiczną współpracę z CVC Credit w celu przyspieszenia modernizacji szpitali publicznych oraz podniesienia jakości opieki zdrowotnej w ramach...

Grupa American Heart of Poland będąca częścią Gruppo San Donato, z przyjemnością ogłasza nawiązanie strategicznej współpracy z CVC Credit. Udzielone wsparcie finansowe AHP przeznaczy...

ORLEN na EKG 2025: gaz jest kluczem do bezpieczeństwa energetycznego państwa

Fot. PAP/M. Moryl (1)Tworząc strategię do 2035 roku, ORLEN postanowił skoncentrować się na bezpieczeństwie i energetyce. Zainwestuje 380 mld zł w polską energetykę, bo...

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60...

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie...

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania...

O TYM SIĘ MÓWI

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to

Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany...

Inez Lis – wiek, waga, wzrost. Kim jest Inez Lis?

Inez Lis to popularna polska influencerka, członkini grupy Dresscode, która zdobyła znaczną rozpoznawalność dzięki swojej aktywności w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie....

Wojek – wiek, kariera, współpraca z Książulem, dziewczyna

Wojek, znany również jako Maciej Wojas, to jedna z popularniejszych postaci w polskim internecie. Zyskał dużą popularność dzięki swojemu kanałowi na YouTube...

The Kretka – wiek, wzrost, działalność internetowa, życie prywatne. Kim jest Anna Gretkowska?

https://www.instagram.com/thekretka1/Anna Gretkowska, szerzej znana jako The Kretka, to jedna z najbardziej charakterystycznych...

Fagata – wiek, wzrost, waga, kariera, życie prywatne

Fagata, czyli Agata Fąk, to popularna polska influencerka, freak fighterka oraz aspirująca piosenkarka. Zyskała rozpoznawalność dzięki działalności w mediach społecznościowych i udziałowi...

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział

– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa...