Zatrudnienie nowych osób w przedsiębiorstwie wiąże się ze stresem zarówno u nowej osoby, pracodawcy, jak i innych członków zespołu. Jak zatem oczyścić atmosferę i wprowadzić pozytywne relacje już od początku współpracy z nową osobą? Wystarczy, że skompletujesz praktyczny welcome pack dla pracownika. Co to znaczy i co powinna zawierać powitalna paczka? Dowiedz się więcej i stwórz kreatywny prezent, który pomoże pracownikowi szybciej zaadaptować się w nowym miejscu.
Kreatywny welcome pack – co powinien zawierać podarunek dla nowego pracownika?
Pierwszy dzień w pracy najczęściej wiąże się ze sporą niepewnością, stresem i ogólnym dyskomfortem u nowo zatrudnionej osoby. Jako pracodawca lub osoba odpowiedzialna za onboarding pracowniczy, możesz zredukować negatywne emocje towarzyszące pierwszym godzinom w miejscu pracy. Kompletując paczkę powitalną dla nowego pracownika, możesz umieścić w niej następujące przedmioty:
- praktyczne gadżety biurowe – dobrze sprawdzi się etui na kartę kredytową z logo firmy, długopisy z recyklingowanego materiału czy nawet zestaw do notatek,
- firmowy kubek z personalizowanym napisem,
- piłeczka antystresowa,
- smycz z nadrukiem logo przedsiębiorstwa.
Dodatkowo możesz uzupełnić welcome pack o notesy reklamowe. To świetny sposób, aby wzmocnić od pierwszego dnia relacje pracownika z przedsiębiorstwem, a także poinformować o mocnej przynależności do społeczności stworzonej w strukturze organizacyjnej firmy.
Dlaczego warto przygotowywać paczki powitalne dla nowych osób w firmie? Poznaj 5 korzyści
Kiedy zdecydujesz się na przygotowywanie paczek powitalnych dla nowo zatrudnionych pracowników, zyskasz szereg korzyści dla swojego przedsiębiorstwa. To nie tylko realna szansa na szybszy onboarding i mniejszy stres dla nowego pracownika. 5 korzyści wynikających z rozdawania tzw. welcome pack’ów dla nowych osób w firmie to:
- Budowanie pozytywnych pierwszych wrażeń – dzięki temu nowi pracownicy szybciej adaptują się w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
- Utrzymanie pozytywnego wizerunku marki – drobne upominki mogą korzystnie wpływać na to, jak firma będzie postrzegana przez nowych pracowników.
- Długofalowe relacje pracownicze – welcome pack to szansa na utrzymanie zatrudnionego pracownika przez dłuższy czas w firmie.
- Mniejsze ryzyko pojawienia się sporów – kiedy nowe osoby w przedsiębiorstwie otrzymają drobny upominek, redukujesz ryzyko pojawienia się niezadowolenia i sporów.
- Ogólna poprawa motywacji pracowników – welcome pack pozwoli Ci wzmocnić pewność siebie danych osób, a to przełoży się na ich skuteczność działania już od pierwszego dnia w pracy.
A zatem, jeśli chcesz szybciej przeprowadzić proces wdrożenia nowych osób w firmie, zmniejszyć stres i zoptymalizować koszty operacyjne, pomyśl o przygotowaniu eleganckich i praktycznych paczek powitalnych.
Jaki budżet przygotować na stworzenie eleganckich i praktycznych prezentów wprowadzających nowe osoby do firmy?
W zupełności wystarczający budżet na przygotowanie niewielkich, ale funkcjonalnych welcome pack’ów dla nowych pracowników to kwota na poziomie 100-300 złotych. Tyle w zupełności wystarczy, aby wywołać pozytywne emocje, wzmocnić relacje z pracownikiem od pierwszego dnia w miejscu pracy, a także ułatwić wdrożenie nowej osoby w strukturę organizacyjną bez większego stresu.