
W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
– Najnowszy Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series to pierwszy SL w odmianie Maybach. Czekaliśmy na ten samochód bardzo długo, od 2022 roku produkujemy SL w obecnej generacji, natomiast wyłącznie wersję AMG, który jest bardziej nastawiony na sportowy charakter jazdy i podróżowania. Mamy jednak grono klientów, którzy oczekują od samochodów, również tych z możliwością otwierania dachu, całkowitego luksusu podróżowania. Wypuszczony w tym roku Mercedes-Maybach wypełnia tę lukę – mówi agencji Newseria Mariusz Sekuna, menedżer ds. produktu i pricingu na Europę Środkowo-Wschodnią Mercedes-Benz Polska.
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series to najbardziej sportowy model w historii marki. Jego wizytówką jest również wyjątkowe połączenie kolorów i materiałów na zewnątrz oraz wewnątrz – nadwozie i kabinę spaja wspólny motyw stylistyczny w postaci wzoru Maybacha. Klasyczny design połączony jest z nowoczesnymi akcentami. Kontury chromowanej osłony chłodnicy są podświetlone, charakterystyczną pokrywę silnika zdobią pionowo ustawiona gwiazda Mercedesa oraz biegnącą przez środek chromowana listwa. Pokrywa w kolorze czerni obsydianu na życzenie jest dostępna z grafitowo-szarym, niemetalizowanym wzorem Maybacha. Proces jego nanoszenia jest bardzo złożony i częściowo przeprowadzany ręcznie.
Kompleksowe zabiegi gwarantują ciche i komfortowe podróżowanie, typowe dla Maybacha. Ich lista obejmuje zoptymalizowany pod kątem emisji hałasu układ wydechowy, rozbudowaną izolację, a także ukierunkowane na komfort zawieszenie oraz miękkie mocowania silnika.
– Zainteresowanie kabrioletami rośnie z tego względu, że technologia się zmienia. Kiedyś kabriolety, zwłaszcza te z miękkim dachem, kojarzyły nam się z samochodem, które były przykryte cieniutką ceratką, w których było bardzo zimno i głośno. Teraz technologia się bardzo zmieniła, są to dachy panelowe, obite materiałem, zazwyczaj kilkuwarstowym, jak w przypadku SL Maybacha, tak że nie dość, że mamy bardzo wysoki poziom podróżowania, to jeszcze mamy ciszę. Jednocześnie auto z zewnątrz wygląda tak, jakby miało w pełni miękki dach, brezentowy, co jest klasycznym rozwiązaniem dla aut typu cabrio, najbardziej eleganckim – tłumaczy Mariusz Sekuna.
Połączenie czterolitrowego silnika biturbo o mocy 430 kW (585 KM) i automatycznej przekładni 9G-TRONIC z odpowiednio dostosowaną charakterystyką pedału przyspieszenia zapewnia dynamiczną jazdę. W pełni zmienny napęd na wszystkie koła zwiększa bezpieczeństwo jazdy, podobnie jak standardowa skrętna tylna oś, która łączy zwrotność oraz stabilność.
– W SL 63 mamy kilka trybów jazdy i większość z nich jest nastawiona na sportową jazdę. W SL Maybachu mamy tylko jeden tryb Sport, a także tryb Comfort i Maybach. Ten ostatni ma nieco „uśpić” wszystkie reakcje na gaz w aucie, żeby podróżowanie było jak najbardziej łagodne. W trybie Maybach auto rusza zawsze z drugiego biegu, żeby tę dużą moc silnika jak najłagodniej przełożyć na nawierzchnię i żeby pasażerowie odczuwali jak największy komfort nawet podczas przyspieszania tak mocnym samochodem – wskazuje przedstawiciel Mercedes-Benz Polska.
W 2024 roku Mercedes-Benz osiągnął dwucyfrowe wzrosty sprzedaży praktycznie we wszystkich segmentach, koncentrując się przy tym na topowych modelach Top-End, które obejmują sportowe auta Mercedes-AMG, superluksusowe modele Mercedes-Maybach, Klasę S i EQS, GLS oraz Klasę G. Liczba ich rejestracji wyniosła 4124 egzemplarze, co daje blisko 16-proc. udział w sprzedaży marki. W ubiegłym roku Polska była drugim rynkiem zbytu w Europie po Niemczech zarówno dla marki Mercedes-Maybach, jak i dla lidera gamy – Klasy S (690 szt.).
– W Polsce jest bardzo duże zainteresowanie samochodami luksusowymi, zwłaszcza spod znaku Maybach. Polska jest jednym z najprężniejszych rynków pod kątem sprzedaży Maybacha klasy S, Maybacha GLS. Dołączył też pełnoelektryczny Maybach EQS oraz Maybach SL, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, na co wskazuje kontakt klientów z dealerami i liczba zamówień składanych w systemie – przekonuje Mariusz Sekuna.
Podczas polskiej premiery auta w Arkadach Kubickiego można było obejrzeć kolekcję dzieł Davida LaChapelle’a, surrealistycznego fotografa i artysty, który słynie z ekstrawaganckich zdjęć największych gwiazd świata. LaChapelle stworzył w ramach współpracy z Maybachem trzy oryginalne dzieła, inspirowane najbardziej wpływowymi ruchami artystycznymi z początku ubiegłego stulecia: kubizmem, futuryzmem i surrealizmem. Kolekcję po raz pierwszy zaprezentowano podczas ubiegłorocznego Tygodnia Designu w Mediolanie. Później trafiły do kolekcji sztuki Mercedes-Benz Art Collection i są pokazywane przy różnych okazjach na całym świecie.
– Maybach łączy się ze sztuką – przekonuje ekspert. – Podczas eventu mamy sztukę przedstawioną w postaci obrazów, elementów odzieżowych i dodatków. Butik Maybacha oferuje okulary, odzież, w wielu przypadkach są to elementy odzieżowe dostępne tylko w jednym egzemplarzu w skali globalnej. Tak że nasze dzieła sztuki, od samochodów, przez obrazy, po odzież, przedstawiają się w wielu elementach.
Źródło: Newseria