
Jamil i Jamel Neffati to bliźniacy urodzeni 8 października 1993 roku w rodzinie polsko-tunezyjskiej. Choć dzieciństwo spędzili w Polsce, obecnie mieszkają w Wielkiej Brytanii. Wyróżniają się niskim wzrostem (około 160 cm), co stało się ich charakterystycznym elementem wizerunku. Jeden z braci – Jamel – jest żonaty z Polką Agnieszką i ma dziecko, natomiast Jamil pozostaje singlem.
Kariera w social mediach
Swoją internetową przygodę rozpoczęli w 2019 roku, kiedy założyli konto na TikToku. Już w pierwszym tygodniu zdobyli 50 tysięcy obserwujących, a w kilka miesięcy później ich profil śledziło ponad 2 miliony osób. Dziś Neffati Brothers mogą pochwalić się blisko 20 milionami obserwujących na TikToku i setkami milionów polubień.
Ich treści to przede wszystkim krótkie skecze, żartobliwe sytuacje, parodie oraz tańce. Wykorzystują fakt bycia bliźniakami, często zamieniając się rolami lub grając wideo oparte na iluzji. Ich rozpoznawalnym elementem jest także modny styl i pozytywna energia, dzięki którym przyciągają młodą, globalną publiczność.
Poza TikTokiem są aktywni na Instagramie (ponad 1,7 mln obserwujących), YouTubie (ok. 1,3 mln subskrypcji) oraz Facebooku (blisko 2 mln polubień).
Współprace i projekty
Bliźniacy wykorzystali swoją popularność, by wejść we współprace z markami modowymi i lifestylowymi. Promowali m.in. Adidasa i BoohooMAN, a także stworzyli własną markę odzieżową Goof Life, której kolekcje błyskawicznie się wyprzedawały.
Ich rozpoznawalność przełożyła się również na obecność w mainstreamie – wystąpili w brytyjskim reality show Celebrity Coach Trip i gościnnie w polskim programie Ninja Warrior Polska.
Freak-fighty i sportowe wyzwania
Neffati Brothers pojawili się także w świecie freak-fightów. W 2022 roku zadebiutowali w FAME MMA, walcząc w formule 2 na 2 i odnosząc zwycięstwo. Później stanęli do pojedynku z legendą strongmanów Eddiem Hallem, w formule 2 na 1, w ramach własnej gali WFFL – tym razem przegrali, ale walka przyciągnęła międzynarodowe zainteresowanie.

W 2025 roku powrócili do FAME MMA i zmierzyli się w duecie z Marcinem Najmanem, pokonując go przez techniczny nokaut.
Kontrowersje
Choć cieszą się ogromną sympatią fanów, Neffati Brothers nie uniknęli krytyki. BBC zarzuciło im, że podczas transmisji na żywo oferowali dzieciom i młodzieży „follow” w zamian za kosztowne prezenty na TikToku. Z kolei udział w walkach z dużo większymi rywalami spotkał się z opiniami, że takie starcia to bardziej „cyrk” niż sport.
Wizerunek i odbiór
Bliźniacy budują swój wizerunek wokół energii, humoru i motywacyjnego przesłania – często powtarzają motto: „Work hard, dream big” (pracuj ciężko, marz odważnie). W 2023 roku otrzymali nagrodę World Influencers and Bloggers Awards w kategorii Best TikTokers Twins (Men), co potwierdziło ich globalną pozycję.
Dziś Neffati Brothers są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych influencerów w Polsce i na świecie – łączą działalność internetową z show-biznesem i sportem, stale rozwijając swoją markę.