Marketing internetowy pozwala skutecznie docierać do grupy docelowej i to w wielu różnych kanałach. Oczywiście działania marketingowe muszą być prowadzone w sposób przemyślany, na podstawie indywidualnego planu SEO i profesjonalnej strategii płatnej reklamy. W tym artykule przedstawiamy podstawy marketingu internetowego.
SEO – podstawa marketingu internetowego
Profesjonalny marketing internetowy nie może obyć się bez strategii i działań SEO (Search Engine Optimization). Mowa tutaj oczywiście o optymalizacji strony www lub sklepu zgodnie z wymogami Google. Ta popularna wyszukiwarka internetowa jest miejscem, gdzie najczęściej dochodzi do styku użytkownika z ofertą firmy.
Dlatego kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia SEO – strategia skoncentrowana na budowie jak największej widoczności i jak najwyższej pozycji w Google. Wszystko po to, aby klienci dowiedzieli się o oferowanych usługach lub produktach, uznali stronę internetową za wartą odwiedzenia, a firmę za godną zaufania.
Ogólnie rzecz ujmując, strategia SEO powinna bazować na:
- analizie konkurencji,
- analizie fraz kluczowych,
- technicznym audycie strony,
- analizie contentowej.
Na podstawie przeprowadzonych analiz powstaje zaawansowana, indywidualna strategia pozycjonowania dla danej firmy.
Załącznik:
marketing internetowy seo.jpg
SEO a płatne kampanie Google
Jako ciągłe budowanie i podtrzymywanie pozycji w Google, strategia SEO koncentruje się na regularnych i rozłożonych w czasie działaniach (od kilku miesięcy do kilku lat). Jej dużym plusem są realne efekty (jeśli robisz to właściwie) i niewielkie koszty. W końcu sama obecność w organicznych wynikach Google jest bezpłatna.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku innej formy marketingu internetowego, jaką jest płatna reklama Google. Koszty są tutaj wyższe niż w przypadku SEO, ale reklamy PPC są w większości przypadków bezcennym źródłem konwersji. Dlatego warto wdrożyć płatną kampanię, choćby tylko w okresie największego zainteresowania Twoją ofertą. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż usług i produktów. Powodzenia!