Godzinnik.pl Polska Jak dobrać hashtag do branży?

Jak dobrać hashtag do branży?

Hashtag to słowo lub połączenie słów kluczowych, które służą do tematycznego grupowania treści w social mediach, ale nie tylko, bo również na blogach czy stronach internetowych. Hashtagi pomagają odbiorcom wyszukać interesujące ich treści, a tym samym sprzyjają temu, by marki z większą łatwością docierały do swoich grup docelowych. Jak dobrać hashtag do branży? Podpowiadamy!

Hashtagi – czy są ważne?

Choć dodawanie hashtagów do postów na Instagramie, TikToku, Facebooku czy w innych miejscach w sieci nie jest obowiązkowe, to jednak jest to z całą pewnością dobra praktyka. Oznaczone odpowiednimi # zdjęcie na Insta ma większe szanse dotarcia do szerokiego grona odbiorców, z kolei # z dobrą frazą ułatwi czytelnikom znalezienie interesujących ich treści i postów. To jednak nie wszystkie atuty – hashtagi przydają się też do monitorowania mediów społecznościowych, badania konkurencji, kontrolowania trendów czy zainteresowania użytkowników marką.

Więcej o hashtagach na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/skuteczne-hashtagi-na-instagramie-jak-robic-zeby-miec-zasiegi.

Jak wybierać hashtagi?

Zacznijmy od tego, że hashtagi nie powinny być przypadkowe. Wręcz przeciwnie – należy je powiązywać z tym, co znajduje się na zdjęciach albo wideo, a także tym, czego dotyczą posty czy artykuły. Zadaniem # jest wskazanie, czego dotyczą opublikowane treści, dlatego im bardziej będą trafne, tym większa szansa, że przyniosą pożądane rezultaty i zainteresują odbiorców. Warto zadbać o to, aby nie były ani zbyt ogólne, ani zbyt szczegółowe. Nie ma sensu stosowanie zlepku kilku słów – np. #przepisnakotletyschabowe tylko lepiej postawić na #schabowy. Osobom początkującym w dodawaniu oznaczeń na pewno przydadzą się narzędzia, które ułatwią to zadanie. Polecamy skorzystać, np. ze strony TagsFinder czy aplikacji InTags. Pomagają w odnajdywaniu kombinacji słów kluczowych związanych z interesującym Cię zagadnieniem. Jeśli chodzi o ilość hashtagów to nie ma jednej zasady – maksymalnie może być ich 30, jednak zwykle zaleca się od 7 do 15 o różnej „mocy”.

Jak dobrać hashtag do branży?

Tak, jak wcześniej wspomnieliśmy, na pewno przydatne będą dedykowane narzędzia do dobierania hashtagów. Jeśli prowadzisz klub fitness i publikujesz zdjęcia dotyczące prowadzonych zajęć czy wskazówki treningowe, skup się na tej tematyce i wyszukaj hashtagi związane ze sportem – nawet jeśli na zdjęciu jest trener, lepiej zrezygnować z fraz #polishboy, a skupić się na polskich i angielskich słowach związanych z fitnessem, siłownią, aktywnym stylem życia. Dodatkowo warto też wprowadzić swój markowy hashtag – może to być nazwa firmy, nazwa prowadzonej akcji reklamowej czy chwytliwe hasło. Oczywiście warto też sprawdzać, jakie potencjalnie zasięgi mają hashtagi. Przydatne okazuje się tutaj dedykowane narzędzie, jak np. aplikacja Flick. W niej można też skontrolować, ilu polubień posta wymaga wybrany hashtag, żeby wypozycjonować go w top dziewiątce.

Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Sprawdź na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/skuteczne-hashtagi-na-instagramie-jak-robic-zeby-miec-zasiegi.

NAJNOWSZE INFORMACJE

JD poszerza zakres działalności w Polsce, budując tu trzeci magazyn, aby ulepszyć usługi z zakresu logistyki łańcucha dostaw

WARSZAWA, Polska, 13 marca 2025 r. /PRNewswire/ -- Spółka JD Logistics, znana również pod nazwą JINGDONG Logistics, oficjalnie otworzyła trzeci magazyn w Polsce, drugi...

SECURE International Summit 2025 wskaże kierunki rozwoju cyberbezpieczeństwa

SECURE International Summit to największa, skupiona na cyberbezpieczeństwie konferencja polskiej prezydencji w Radzie UE. Uczestnicy poznają regulacje prawne, rozwiązania dla sektorów rynku np. zdrowia,...

Dlaczego warto wziąć sprzęt biurowy w leasing? Korzyści dla przedsiębiorcy

Coraz więcej przedsiębiorców rozważa leasing jako sposób na sfinansowanie sprzętu biurowego. Nie wszyscy jednak wiedzą, jakie konkretne korzyści wiążą się z tym rozwiązaniem i...

Nowy sprzęt firmowy bez wydawania gotówki? To możliwe

W czasach cyfrowej transformacji dostęp do nowoczesnego sprzętu IT stał się kluczowy dla rozwoju właściwie każdej firmy. Jednak zakup laptopów, smartfonów, drukarek dla całego...

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to...

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą...

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to...

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol...

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei...

Xsolla wprowadza lojalność jako usługę dla twórców gier, aby umożliwić nawiązywanie silniejszych więzi z graczami

Wsparcie twórców za pomocą narzędzi pozwalających zatrzymać więcej graczy, zwiększyć dochody i pogłębić zaangażowanie na własnych zasadach. LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)-- Xsolla, globalna przewodnia firma prowadząca...

Debata ekspercka pt. „Między OZE a atomem: rola wodoru w przyszłym miksie energetycznym Polski”

Termin debaty: 11.03.2025, godz. 10:00 Wodór: efektywny magazyn energii i doskonałe paliwo czy kosztowna technologia uzależniona od rozwoju innych gałęzi niskoemisyjnej energetyki? Jakie są polskie...

Andersen Global rozszerza ofertę w Kenii o strategiczne specjalistyczne usługi wyceny, nawiązując współpracę z firmą Finaltus

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)-- Andersen Global wzmacnia swoją obecność na wschodzie Afryki, zawierając umowę o współpracy z firmą Finaltus z siedzibą w Nairobi, specjalizującą się...

O TYM SIĘ MÓWI

Inez Lis – wiek, waga, wzrost. Kim jest Inez Lis?

Inez Lis to popularna polska influencerka, członkini grupy Dresscode, która zdobyła znaczną rozpoznawalność dzięki swojej aktywności w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie....

Wojek – wiek, kariera, współpraca z Książulem, dziewczyna

Wojek, znany również jako Maciej Wojas, to jedna z popularniejszych postaci w polskim internecie. Zyskał dużą popularność dzięki swojemu kanałowi na YouTube...

Kim jest Paweł Svinarski? Wiek, dziewczyna, dziecko, praca

Paweł Svinarski to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w polskim internecie, szczególnie w obszarze biznesu i finansów. Jego działalność w mediach społecznościowych...

Ile dzieci ma Agnieszka Gozdyra? Co wiemy o życiu prywatnym znanej dziennikarki?

Agnieszka Gozdyra to postać doskonale znana widzom polskich mediów. Jako dziennikarka i prezenterka telewizyjna w Polsat News zdobyła uznanie i szacunek dzięki...

Roxyxo – wiek, życie prywatne i działalność zawodowa. Kim jest Roksana Kwiatkowska?

Roksana Kwiatkowska, znana w mediach społecznościowych jako roxyxo, to wpływowa postać na polskiej scenie mody i muzyki. Jej działalność nie tylko kształtuje...

Laura Zawadzka – wzrost, waga, dziecko, partner. Kim jest Laura Zawadzka?

Laura Zawadzka zasłynęła dzięki występowi w czwartej edycji popularnego reality show "Love Island". Po programie, jej życie nabrało tempa, gdy zaszła w...