Godzinnik.pl Świat Strona niewidoczna w Google - jak to zmienić?

Strona niewidoczna w Google – jak to zmienić?

Widoczność w Google jest kluczowa dla długoterminowego sukcesu każdego biznesu online. Większość użytkowników korzysta z Google do znalezienia produktów i usług. Brak widoczności oznacza, że strona nie jest w ogóle brana pod uwagę.

Strona niewidoczna w Google — co to znaczy i jakie ma konsekwencje?

Strona niewidoczna w Google, a więc niepojawiająca się w wynikach wyszukiwania na pierwszych kartach albo też prawie w ogóle nieobecna w wynikach wyszukiwarki to dzisiaj ogromy biznesowy problem, nie tylko dla przedsiębiorców opierających biznes na e-commerce. Taka sytuacja oznacza, że potencjalni klienci nie trafiają do miejsca, gdzie mogą zapoznać się z ofertą, gdzie można zachęcić ich do pozostawienia danych, gdzie generuje się leady i zawiązuje potencjalny kontakt sprzedażowy, nie mówiąc już o sytuacji sprzedaży online.

Mniej odwiedzin oznacza mniej możliwości konwersji, co prowadzi do niższych przychodów. Brak widoczności w Google może sprawiać wrażenie, że firma jest mniej profesjonalna lub mniej wiarygodna niż konkurencja. Bez organicznego ruchu z wyszukiwarek musisz polegać na płatnych kampaniach reklamowych, co zwiększa koszty pozyskiwania klientów.

Google Search Console — pierwsze źródło informacji

Jeśli chcesz zawalczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google, warto zacząć od narzędzia oferowanego przez jej właściciela. Google Search Console (GSC) może pomóc w analizie popełnianych błędów, ich dostrzeżeniu, wprowadzeniu zmian i w efekcie w poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. GCS pozwala sprawdzić przede wszystkim indeksację strony przez roboty Google, a więc ocenić, do jak wielu danych mają one dostęp.

  • GSC umożliwia sprawdzenie, ile stron z witryny zostało zaindeksowanych przez Google. Możesz zobaczyć szczegółowe raporty dotyczące błędów indeksowania, które mogą uniemożliwiać Google dostęp do witryny. Pokazuje, jakie strony zostały zaindeksowane, które mają błędy i które są wykluczone. Dzięki temu możesz zidentyfikować problemy z indeksowaniem i naprawić je.
  • GSC pokazuje także, które zasoby (takie jak pliki CSS czy JavaScript) są zablokowane przed dostępem Googlebota, co może wpływać na renderowanie i indeksowanie Twojej strony.
  • GCS dostarcza także danych na temat ruchu organicznego na stronie, w tym liczby kliknięć, wyświetleń, CTR (wskaźnik klikalności) i średniej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Trzeba pamiętać, że obecnie Google kładzie bardzo duży nacisk na strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych. GSC informuje o problemach z responsywnością na urządzeniach mobilnych, które mogą wpływać na widoczność strony.
  • Analiza linków wewnętrznych i zewnętrznych do Twojej strony może pomóc zrozumieć jej popularność i autorytet. GSC pokazuje, które strony są najczęściej linkowane i skąd pochodzą linki, co jest ważne dla SEO.

Aby skorzystać z tych funkcji, trzeba najpierw zweryfikować swoją witrynę w Google Search Console. Po rejestracji się i dodaniu swojej witryny można korzystać z ogromu bardzo cennych funkcjonalności.

Od czego zacząć poprawianie pozycji w wynikach wyszukiwania Google?

Pierwszym krokiem w procesie poprawy widoczności jest audyt dotyczący danych dla robotów Google. Pozwala zidentyfikować i naprawić problemy techniczne, które mogą utrudniać Googlebotom indeksowanie witryny. Błędy w plikach robots.txt, zablokowane zasoby, błędy mapy witryny czy błędne przekierowania mogą być przyczyną braku widoczności strony.

Kolejnym kluczowym elementem są podstawowe działania SEO. Optymalizacja on-page, czyli dostosowanie treści, meta tagów, nagłówków oraz struktury URL, jest fundamentem skutecznego pozycjonowania. Treść musi być wartościowa, odpowiednio nasycona słowami kluczowymi i przyjazna dla użytkowników. Dobrze zoptymalizowana strona nie tylko przyciąga roboty Google, ale także zapewnia lepsze doświadczenie użytkownikom.

Linki wewnętrzne pomagają Google zrozumieć strukturę witryny i ułatwiają indeksowanie poszczególnych stron. Z kolei linkowanie zewnętrzne, czyli linki prowadzące do witryny z innych stron, budują autorytet i zaufanie, co jest jednym z kluczowych czynników rankingowych Google. 

Po przeprowadzeniu audytu i wdrożeniu podstawowych działań SEO praca nad pozycjonowaniem strony nie może się zakończyć. Algorytmy wyszukiwarek regularnie się zmieniają, a konkurencja nie śpi. Aby utrzymać i poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania, konieczne jest stałe monitorowanie wyników, analiza danych z Google Search Console oraz dostosowywanie strategii SEO do aktualnych trendów i wytycznych.

NAJNOWSZE INFORMACJE

J. Lewandowski: Polityka UE potrzebuje deregulacji. Bez tego tracimy w wyścigu z USA i Chinami

Unia Europejska potrzebuje o wiele bardziej skoordynowanej polityki przemysłowej, szybszych decyzji i ogromnych inwestycji, jeśli chce dotrzymać kroku gospodarczo Stanom Zjednoczonym i Chinom – wynika z raportu Mario...

Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków

Uczelnie w całym kraju deklarują pomoc dla studentów dotkniętych skutkami powodzi, jaka ma miejsce w południowo-zachodniej części Polski. Minister nauki i szkolnictwa wyższego Dariusz Wieczorek zaapelował o udzielanie...

W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Zdrowiu reprodukcyjnemu wciąż poświęca się za mało uwagi w debacie o dzietności i polityce rodzinnej

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci, czyli najmniej od II wojny światowej. Tegoroczne dane są jeszcze gorsze. W pierwszej połowie 2024...

Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy

Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców,...

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym...

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży...

Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić...

Muzycy zespołu Enej do końca nie chcieli wierzyć, że powtórzy się czarny scenariusz sprzed 27 lat i na południu Polski dojdzie do powodzi na południu...

Gabi Drzewiecka i Jagna Niedzielska: Filipińczycy są ludźmi otwartymi i im mniej mają, tym więcej chcą ci dać. To jest wzruszające i na pewno...

Uczestniczki programu „Azja Express” nie ukrywają, że na początku trudno im było przełamać barierę wstydu, zapukać do cudzego domu i poprosić o nocleg. Zadania nie ułatwiała obecność...

Ewa Pachulska – wiek, waga, mąż, dziecko. Kim jest Ewa Pachulska?

Ewa Pachulska, uznana polska tancerka i twórczyni treści cyfrowych, wyróżnia się swoją aktywnością w mediach społecznościowych, zwłaszcza na platformach Instagram i YouTube.

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem...

Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli

Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne...

Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia

Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy...

O TYM SIĘ MÓWI

Inez Lis – wiek, waga, wzrost. Kim jest Inez Lis?

Inez Lis to popularna polska influencerka, członkini grupy Dresscode, która zdobyła znaczną rozpoznawalność dzięki swojej aktywności w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie....

Roxyxo – wiek, życie prywatne i działalność zawodowa. Kim jest Roksana Kwiatkowska?

Roksana Kwiatkowska, znana w mediach społecznościowych jako roxyxo, to wpływowa postać na polskiej scenie mody i muzyki. Jej działalność nie tylko kształtuje...

Gdzie mieszka Wojciech Cejrowski?

Mało jest osób tak kontrowersyjnych, a jednocześnie cieszących się tak licznym gronem fanów w Polsce, jak słynny...

Ewa Pachulska – wiek, waga, mąż, dziecko. Kim jest Ewa Pachulska?

Ewa Pachulska, uznana polska tancerka i twórczyni treści cyfrowych, wyróżnia się swoją aktywnością w mediach społecznościowych, zwłaszcza na platformach Instagram i YouTube.

Agasava – wiek, mąż, życie prywatne. Kim jest Agata Sawicka?

Agata Sawicka, znana w mediach społecznościowych jako @agasava, to influencerka, blogerka i entuzjastka zdrowego stylu życia. Jej profil na Instagramie koncentruje się...

Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę

Aktorka podkreśla, że jest szczęśliwie zakochana i wraz ze swoim chłopakiem tworzą niezwykle udaną parę. Przekonuje też, że nigdy nawet się nie pokłócili, bo szanują siebie nawzajem,...