Hashtag to słowo lub połączenie słów kluczowych, które służą do tematycznego grupowania treści w social mediach, ale nie tylko, bo również na blogach czy stronach internetowych. Hashtagi pomagają odbiorcom wyszukać interesujące ich treści, a tym samym sprzyjają temu, by marki z większą łatwością docierały do swoich grup docelowych. Jak dobrać hashtag do branży? Podpowiadamy!
Hashtagi – czy są ważne?
Choć dodawanie hashtagów do postów na Instagramie, TikToku, Facebooku czy w innych miejscach w sieci nie jest obowiązkowe, to jednak jest to z całą pewnością dobra praktyka. Oznaczone odpowiednimi # zdjęcie na Insta ma większe szanse dotarcia do szerokiego grona odbiorców, z kolei # z dobrą frazą ułatwi czytelnikom znalezienie interesujących ich treści i postów. To jednak nie wszystkie atuty – hashtagi przydają się też do monitorowania mediów społecznościowych, badania konkurencji, kontrolowania trendów czy zainteresowania użytkowników marką.
Więcej o hashtagach na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/skuteczne-hashtagi-na-instagramie-jak-robic-zeby-miec-zasiegi.
Jak wybierać hashtagi?
Zacznijmy od tego, że hashtagi nie powinny być przypadkowe. Wręcz przeciwnie – należy je powiązywać z tym, co znajduje się na zdjęciach albo wideo, a także tym, czego dotyczą posty czy artykuły. Zadaniem # jest wskazanie, czego dotyczą opublikowane treści, dlatego im bardziej będą trafne, tym większa szansa, że przyniosą pożądane rezultaty i zainteresują odbiorców. Warto zadbać o to, aby nie były ani zbyt ogólne, ani zbyt szczegółowe. Nie ma sensu stosowanie zlepku kilku słów – np. #przepisnakotletyschabowe tylko lepiej postawić na #schabowy. Osobom początkującym w dodawaniu oznaczeń na pewno przydadzą się narzędzia, które ułatwią to zadanie. Polecamy skorzystać, np. ze strony TagsFinder czy aplikacji InTags. Pomagają w odnajdywaniu kombinacji słów kluczowych związanych z interesującym Cię zagadnieniem. Jeśli chodzi o ilość hashtagów to nie ma jednej zasady – maksymalnie może być ich 30, jednak zwykle zaleca się od 7 do 15 o różnej „mocy”.
Jak dobrać hashtag do branży?
Tak, jak wcześniej wspomnieliśmy, na pewno przydatne będą dedykowane narzędzia do dobierania hashtagów. Jeśli prowadzisz klub fitness i publikujesz zdjęcia dotyczące prowadzonych zajęć czy wskazówki treningowe, skup się na tej tematyce i wyszukaj hashtagi związane ze sportem – nawet jeśli na zdjęciu jest trener, lepiej zrezygnować z fraz #polishboy, a skupić się na polskich i angielskich słowach związanych z fitnessem, siłownią, aktywnym stylem życia. Dodatkowo warto też wprowadzić swój markowy hashtag – może to być nazwa firmy, nazwa prowadzonej akcji reklamowej czy chwytliwe hasło. Oczywiście warto też sprawdzać, jakie potencjalnie zasięgi mają hashtagi. Przydatne okazuje się tutaj dedykowane narzędzie, jak np. aplikacja Flick. W niej można też skontrolować, ilu polubień posta wymaga wybrany hashtag, żeby wypozycjonować go w top dziewiątce.
Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Sprawdź na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/skuteczne-hashtagi-na-instagramie-jak-robic-zeby-miec-zasiegi.