Godzinnik.pl Polska Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Data publikacji:

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.

– Celem projektu DACHSER Emission-Free Delivery jest uruchomienie stref na terenie największych miast Europy, w obrębie których dystrybucja będzie się odbywać pojazdami zeroemisyjnymi. Właśnie wdrożyliśmy to rozwiązanie na terenie centrum Warszawy, gdzie nasi klienci będą obsługiwani pojazdem marki Mercedes-Benz. To cichy i bezemisyjny pojazd, który doskonale wpisuje się w ideę zielonej logistyki – mówi agencji Newseria Wojciech Mikołajczuk, project coordinator w DACHSER, który odpowiada za wdrożenie DACHSER Emission-Free Delivery w Warszawie.

DACHSER od lat konsekwentnie angażuje się w rozwój e-mobilności. Rozwija program DACHSER Emission-Free Delivery, który polega na realizowaniu dostaw przesyłek w centrach miast przy użyciu m.in. aut elektrycznych. Jego celem jest redukcja emisji zanieczyszczeń i hałasu w obszarach miejskich, a także promowanie zrównoważonego transportu. Obecnie program działa w kilkunastu europejskich miastach. Do tego grona dołączyła właśnie Warszawa, a dokładniej – jej ścisłe centrum – obszar ok. 5,7 km kw. w warszawskiej strefie czystego transportu.

– Warszawa to dynamiczny i wymagający rynek, zwłaszcza w kontekście logistyki miejskiej, musimy tutaj sprostać dużej koncentracji klientów oraz założeniom zrównoważonego transportu. Śródmieście zostało wybrane do tego projektu dlatego, że idealnie wpisywało się w założenia dostaw bezemisyjnych – tłumaczy Seweryn Zawko, branch manager European Logistics Warsaw w DACHSER.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, redukcja emisji to tylko jeden z celów programu. Jego kolejnym założeniem jest optymalizacja procesów transportowych – ograniczenie pustych przebiegów, zwiększenie wykorzystania ładunków i integracja danych w systemach zarządzania flotą. W Warszawie przy dostawach będzie wykorzystywany Mercedes-Benz eSprinter 414 – całkowicie elektryczny pojazd dostawczy o zasięgu ok. 267 km i ładowności dostosowanej do potrzeb logistyki ostatniej mili.

– Dzięki infrastrukturze wybudowanej na terenie naszego oddziału udało się zoptymalizować czas ładowania akumulatorów, co pozwala efektywnie wykorzystać pojazd przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej terminowości. Nasze systemy wspierają planowanie dostaw oraz integrują ten typ dystrybucji ze standardowymi procesami – tłumaczy Wojciech Mikołajczuk.

Na terenie oddziału DACHSER Warszawa w Brwinowie, który jako pierwszy w Polsce wdrożył bezemisyjne dostawy, zainstalowano nowoczesne szybkie ładowarki DC, umożliwiające jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów elektrycznych z łączną mocą do 184 kW. Trasy przejazdów są starannie planowane z uwzględnieniem pojemności baterii, natężenia ruchu oraz terminów dostaw. Cały proces wspierają zaawansowane systemy IT, co przekłada się na wysoką efektywność operacyjną i niezawodność realizowanych usług.

– Największym wyzwaniem było zintegrowanie tego typu pojazdu z naszymi standardowymi procesami. Musieliśmy uwzględnić czas ładowania pojazdu oraz harmonogram pracy kierowcy. Istotne było przeszkolenie załogi tak, aby cały proces odbywał się płynnie, bezpiecznie, dzięki czemu stworzyliśmy system, który możemy rozwijać i wdrażać w innych lokalizacjach – ocenia koordynator projektu DACHSER Emission-Free Delivery w Warszawie.

Dostawy DACHSER do centrów miast z zerową lokalną emisją pomagają poprawić jakość powietrza i zmniejszyć hałas uliczny. Ponieważ elektryczne ciężarówki i rowery cargo nie emitują żadnych zanieczyszczeń, odgrywają one ważną rolę w utrzymaniu czystego powietrza.

– Dla naszego oddziału to ważny krok w kierunku zrównoważonej logistyki. Chcemy pokazać, że potrafimy pogodzić efektywność operacyjną z wymogami ochrony środowiska. Zależy nam na tym, by mieć bezpośredni wpływ na obniżenie poziomu hałasu, emisji spalin, co powinno w pozytywny sposób przełożyć się na jakość życia mieszkańców – podkreśla Seweryn Zawko.

- Reklama -

Program DACHSER Emission-Free Delivery uruchomiono w Stuttgarcie w grudniu 2018 roku. Od tego czasu dołączyło do niego kilkanaście miast całej Europie, w tym pięć w Niemczech (Berlin, Dortmund, Fryburg, Monachium i Stuttgart) oraz Kopenhaga, Madryt, Oslo, Paryż, Porto, Praga i Strasburg. Do końca 2025 roku liczba miast objętych programem wzrośnie do 25.

– Wdrażamy ten model w kolejnych dzielnicach Warszawy oraz w kolejnych miastach Polski. Zainteresowanie klientów oraz pozytywny odbiór społeczeństwa pokazują nam, że to słuszna decyzja – zapowiada branch manager European Logistics Warsaw w DACHSER.

Program firmy DACHSER wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, który wdraża coraz więcej firm. Ma to kluczowe znaczenie w transporcie towarów, który – jak wynika z danych Massachusetts Institute of Technology – odpowiada za ok. 8 proc. emisji CO2. Dla wielu przedsiębiorstw z sektora logistycznego korzystanie z zielonego transportu to ważny atut konkurencyjny.

– Klienci coraz częściej pytają nas o zielone rozwiązania logistyczne, szczególnie firmy międzynarodowe. Dla nich rozwiązania niskoemisyjne to nie tylko wartość dodana, ale też wymóg w przypadku przetargów i audytów. Coraz więcej polskich firm również wpisuje cele środowiskowe w swoje plany biznesowe i ten trend będzie się tylko wzmacniał – ocenia Joanna Kowalska, regional sales manager European Logistics w DACHSER. – Korzystanie z tych usług pozwala na redukcję śladu węglowego i wpisuje się w realizację strategii ESG naszych klientów, do tego wpływa pozytywnie wizerunkowo, przedstawiając firmę jako świadomego uczestnika rynku. Co najważniejsze, bezemisyjne dostawy realizowane są przez nas bez kompromisów, to znaczy jakość i terminowość dostaw jest równie wysoka jak w tradycyjnej usłudze.

Zgodnie ze strategią do 2030 roku operator logistyczny planuje znacząco zwiększyć udział pojazdów bezemisyjnych w codziennych operacjach, rozwinąć własną infrastrukturę ładowania i pogłębić współpracę z partnerami w zakresie dostaw zielonej energii. Firma zamierza także rozszerzyć rozwiązania zeroemisyjne poza centra miast – na trasy regionalne i krajowe. 

Źródło: Newseria

NAJNOWSZE INFORMACJE

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też...

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów

Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm....

Magdalena Lamparska: Napisałam książkę „Babka w formie”. Można w niej znaleźć przepis na sernik Lamparski, który pochwalił zdobywca Oscara Wiliam Hurt

Aktorka podkreśla, że do napisania książki „Babka w formie” zachęciły ją jej obserwatorki. Uznała, że to dobry pomysł i postanowiła zebrać w niej przepisy na słodkości...

Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny...

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład...

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych...

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także...

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden...

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu...

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę

Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym,...

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna...

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka...

O TYM SIĘ MÓWI

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też...

Magdalena Lamparska: Napisałam książkę „Babka w formie”. Można w niej znaleźć przepis na sernik Lamparski, który pochwalił zdobywca Oscara Wiliam Hurt

Aktorka podkreśla, że do napisania książki „Babka w formie” zachęciły ją jej obserwatorki. Uznała, że to dobry pomysł i postanowiła zebrać w niej przepisy na słodkości...

Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny...