
Robert Lewandowski od lipca 2022 roku jest napastnikiem FC Barcelony, z którą podpisał kontrakt obowiązujący do 2026 roku. Już w debiutanckim sezonie w Hiszpanii (2022/23) zdobył 23 bramki w La Liga, zostając królem strzelców i pomagając drużynie w zdobyciu mistrzostwa Hiszpanii. Dołożył także trafienia w Superpucharze Hiszpanii, gdzie Barcelona sięgnęła po trofeum.
W kolejnym sezonie 2023/24 Polak strzelił 19 goli ligowych, a w kampanii 2024/25 odzyskał formę, kończąc sezon z 27 bramkami w lidze. Wciąż jest kluczowym zawodnikiem zespołu Xaviego i jednym z liderów szatni. Media podkreślają, że Barcelona rozważa przedłużenie jego kontraktu do 2027 roku, a sam Lewandowski jasno deklaruje, że nie planuje transferu – nawet pomimo ofert z Arabii Saudyjskiej.
Reprezentacja Polski
Lewandowski pozostaje najlepszym strzelcem w historii reprezentacji Polski (ponad 100 goli), ale pod koniec 2023 roku zrezygnował z gry w kadrze, odkąd selekcjonerem został Michał Probierz. Spór o opaskę kapitana odbił się szerokim echem, a „Lewy” ogłosił, że wróci do kadry dopiero po zmianie trenera.
Życie prywatne
W 2013 roku Robert poślubił Annę Lewandowską, byłą zawodniczkę karate tradycyjnego, dziś trenerkę fitness i bizneswoman. Para wychowuje dwie córki – Klarę (ur. 2017) i Laurę (ur. 2020). Rodzina mieszka w Katalonii, w miejscowości Sitges pod Barceloną, a wolny czas spędza także na Majorce i w Polsce (m.in. na Mazurach).

Anna i Robert tworzą jedną z najbardziej rozpoznawalnych par w Polsce i Europie. Ich życie rodzinne jest chętnie obserwowane przez media, choć oboje dbają o prywatność córek.
Biznes i inwestycje
Lewandowski rozwija imponujące portfolio biznesowe:
- restauracja Nine’s w Warszawie,
- fundusz Protos Venture Capital,
- dom mediowy RL Media i agencja Stor9_,
- marka lifestyle’owa Levann (z Anną),
- linia produktów RL9 Coffee i napojów RL9pro,
- inwestycje w nieruchomości (m.in. w Gdańsku), startupy (np. aplikacja Less) i biotechnologię.
Jest także twarzą globalnych marek – m.in. Nike, Huawei, Gillette, Oshee, 4F czy Head & Shoulders.
Media społecznościowe i wizerunek

Lewandowski jest najpopularniejszym polskim sportowcem w social media. Jego Instagram śledzi ponad 38 milionów osób, a na Facebooku ma 20 mln fanów. Publikuje tam zarówno kulisy życia piłkarza, jak i rodzinne ujęcia z Anną i dziećmi. Szacuje się, że za jeden sponsorowany post na IG otrzymuje nawet 85 tys. euro.
Na całym świecie uchodzi za wzór profesjonalizmu, sportowca bez skandali i ambasadora futbolu. Jako Ambasador Dobrej Woli UNICEF od 2014 roku angażuje się też w pomoc humanitarną, szczególnie dzieciom z regionów objętych konfliktami.