Godzinnik.pl Biznes Skuteczne sposoby na promocję w internecie, czyli pozycjonowanie i reklama Google Ads

Skuteczne sposoby na promocję w internecie, czyli pozycjonowanie i reklama Google Ads

Efektywne prowadzenie firmy jest dziś już właściwie niemożliwe bez przemyślanej kampanii reklamowej w Internecie – statystyki są bezlitosne: albo akceptujemy te warunki i bierzemy czynny udział w wyścigu o klienta, albo dajemy się wyprzedzić coraz większej grupie konkurentów. Działania na pół gwizdka, takie jak własna strona www to za mało. By zapewnić firmie dostateczny udział w rynku, konieczne są dodatkowe kroki, takie jak pozycjonowanie i reklama Google. Czym są te usługi i co mogą zrobić dla przedsiębiorcy?

[irp]

SEO i SEM – dwa ważne skróty

W ciągu ostatnich 15 lat marketing w Polsce przeszedł gruntowną przemianę. Bezpowrotnie minęły czasy, w których za promocję firmy odpowiedzialne były ulotki i reklama w lokalnej prasie. Znaczna część działań została przeniesiona do Internetu, gdzie do potencjalnego klienta można dotrzeć z dużo większą precyzją, a kampania może mieć już nie tylko prowincjonalny charakter – jesteśmy w stanie zrealizować ją z ogólnopolskim rozmachem. Marketing internetowy opiera się na dwóch podstawowych filarach, które od lat są niezmienne – chodzi oczywiście o pozycjonowanie (w skrócie: SEO, od search engine optimalization) i marketing wyszukiwarkowy SEM (skrót od search engine marketing).

Co ważniejsze: pozycjonowanie czy kampania Google Ads?

Znaleźć można wielu specjalistów, którzy są zwolennikami jednej lub drugiej metody i gorliwie namawiają swoich klientów, aby budowali marketing firmy w oparciu właśnie o nią. W Internetica.pl nie uznajemy tego rodzaju półśrodków i doradzamy, aby korzystać z obu tych sposobów promowania w sieci, ponieważ są w równym stopniu korzystne dla przedsiębiorcy, ale oferują różne profity. Dziś wyjaśnimy, czym różni się skuteczne pozycjonowanie od dobrej kampanii Google Ads i po jakim czasie możemy spodziewać się pierwszych rezultatów ich stosowania.

Kampanie Google Ads – zasady działania i efekty

Reklama Google Ads, znana do niedawna jako Adwords to prawdziwy marketingowy kombajn, który pozwala na kompleksowe zaplanowanie kampanii internetowej, nie tylko w oparciu o wyszukiwarkę, ale również strony partnerskie. Najbardziej znaną usługą Google Ads są oczywiście reklamy sponsorowane w wyszukiwarce. System ten jest dostępny po założeniu konta, a ustawienie kampanii i reklam można wykonać z poziomu panelu użytkownika.

Choć sama obsługa Google Ads może wydawać się dziecinnie prosta – głównie za sprawą intuicyjnego panelu, warto skorzystać z doświadczenia dobrej agencji, która uczyni naszą kampanię skuteczniejszą. Dlaczego tak się dzieje? To proste. Odpowiednie wybranie słów kluczowych, ustawienie stawek i sposobu ich dopasowania wymaga specjalistycznej wiedzy, dzięki której z kampanii Google Ads można wycisnąć maksimum możliwości i zapewnić sobie korzystne stawki za kliknięcie.

[irp]

No właśnie – w przypadku reklamy Google Ads płacimy za każde kliknięcie, nawet wówczas, jeśli klient nie złoży zamówienia na stronie. Dlatego tak ważne jest, aby profesjonalnie zaplanować ten rodzaj reklamy, tak by generowała ona nie tylko wysoki CTR (współczynnik klikalności), ale również jak najlepszą konwersję (czyli skłaniała użytkownika do określonej akcji – np. dokonania zakupu).

Reklama w sieciach partnerskich Google

Kampania Google Ads to nie tylko wyniki sponsorowane w wyszukiwarce, ale również promocja na stronach partnerskich, w tym reklama na YouTube. Jest to szczególnie dobry sposób na dotarcie do specyficznych grup docelowych, z podziałem na płeć, wiek i zainteresowania. Takiego profilowania nie zapewni nam żadna reklama tradycyjna.

[irp]

Google Remarketing – czym jest?

Nie mniej ważny jest remarketing, czyli wyświetlanie reklam – najczęściej w formie obrazkowej – na stronach partnerskich Google. Ta forma pozwala przypomnieć odwiedzającym naszą stronę użytkownikom o ofercie. W ten sposób zwiększamy szansę na dokonanie przez klienta zakupu, ale również wpływamy na większą rozpoznawalność naszej marki.

Kampanie Google Ads – podsumowanie największych zalet

Do atutów kampanii Google Ads trzeba zaliczyć przede wszystkim:

  • natychmiastowy efekt – kampania Google Ads będzie widoczna już po kilkunastu minutach od jej ustawienia i zasilenia budżetu konta
  • możliwość bardzo szczegółowego targetowania potencjalnych odbiorców, której nie zapewnia pozycjonowanie SEO
  • dostęp do reklamy na najpopularniejszych serwisach świata, takich jak YouTube
  • zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów przy pomocy kampanii remarketingowych

Pozycjonowanie – zasady działania i efekty

Działania SEO mają na celu wywindowanie pozycji strony/sklepu internetowego klienta jak najwyżej w wynikach organicznych Google, czyli tych, które są bezpłatne. Pierwszym etapem jest audyt strony klienta i jej optymalizacja pod kątem SEO. Ogromną rolę odgrywają wartościowe treści na stronie, odpowiednio nasycone najważniejszymi słowami kluczowymi. Gdy strona jest przygotowana pod kątem zawartości, specjaliści SEO rozpoczynają szereg działań, mających zapewnić jej wysoką pozycję w wyszukiwarkach. W dużej mierze odbywa się to przez pozyskiwanie wysokiej jakości odnośników prowadzących do strony klienta, które sprawią, że wg algorytmu Google stanie się ona bardziej wartościowa.

[irp]

Dlaczego działania pozycjonerów skupiają się na wyszukiwarce Google, a nie na innych? To proste. To właśnie Google jest wiodącą wyszukiwarką w Polsce – wg najnowszych statystyk z lutego 2022, jej udział w rynku wyszukiwarek w naszym kraju wynosi prawie 96%!

Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?

Na rezultaty działań SEO trzeba trochę poczekać – wiele zależy od fraz kluczowych, na jakie pozycjonowana jest strona i ich konkurencyjności. Celem jest sprawienie, by witryna wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a najlepiej by była na podium. Satysfakcjonujące rezultaty można osiągnąć nawet w kilka tygodni – dotyczy to zwłaszcza fraz lokalnych (jak  np. „salon kosmetyczny Pruszcz Gdański”) lub tzw. fraz long tail (czyli bardzo szczegółowych, jak np. „mała niebieska torebka na ramię”). Wypozycjonowanie strony na bardzo konkurencyjne frazy ogólnopolskie może trwać wiele miesięcy i będzie wymagało stałych działań od strony SEO, by ten rezultat został podtrzymany.

Jakie są zalety pozycjonowania?

Największą zaletą SEO jest to, że możemy wypromować naszą stronę na mniej konkurencyjne frazy stosunkowo niewielkim kosztem. Prócz tego warto dodać, że w świadomości wielu potencjalnych klientów to właśnie wyniki organiczne uchodzą za te najbardziej wiarygodne (w porównaniu do wyników sponsorowanych). Korzystając z usług SEO, płacisz za efekt w postaci wysokiej pozycji strony w Google, a nie za pojedyncze kliknięcie, które wcale nie musi skończyć się złożeniem zamówienia lub nawiązaniem kontaktu. Przy wielu rodzajach działalności, zwłaszcza tam, gdzie konkurencja jest niewielka, pozycjonowanie może zapewnić firmie doskonałe efekty. Przykładami firm, które koniecznie powinny rozważyć pozycjonowanie SEO, planując swoją kampanię marketingową są:

  • lokalne punkty usługowe, jak np. salony kosmetyczne, mała gastronomia, warsztaty samochodowe
  • sklepy internetowe (w przypadku niewielkiego budżetu i dużej konkurencji warto zdecydować się na pozycjonowanie long tail)
  • przedsiębiorcy świadczący specjalistyczne usługi związane np. z projektowaniem, doradztwem

SEO i SEM a oprogramowanie blokujące reklamy

Jest jeszcze jeden ważny czynnik, który wyróżnia pozycjonowanie SEO od kampanii Google Ads – jest to odporność na oprogramowanie blokujące reklamy, jak chociażby popularny AdBlock. Bardzo wielu Polaków korzysta ze sposobów, które ograniczają lub całkowicie blokują wyświetlanie reklam w przeglądarkach. Najnowsze badania pokazują, że może to być nawet połowa Internautów. Osoba, która ma na swoim urządzeniu zainstalowane oprogramowanie blokujące reklamy, nie zobaczy ani wyników sponsorowanych Google Ads, ani kampanii remarketingowych. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w pozycjonowanie w wynikach organicznych, które umożliwia pozyskiwanie klientów również spośród zwolenników AdBlocka i pokrewnych aplikacji.

[irp]

Różne działanie, ten sam cel

Zarówno pozycjonowanie SEO jak i kampanie Google Ads mają na celu pozyskać dla firmy nowych, zadowolonych klientów. Można powiedzieć, że są to usługi komplementarne, które uzupełniają się wzajemnie, dlatego aby maksymalizować zyski firmy, warto korzystać z obu tych metod i na bieżąco monitorować rezultaty za pomocą profesjonalnych i darmowych narzędzi, jakie udostępnia Google (np. Analytics). Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl

NAJNOWSZE INFORMACJE

16-latka kupiła alkohol posługując się fałszywym mObywatelem. Grożą jej poważne konsekwencje

16-latka posłużyła się sfałszowanym mObywatelem, aby kupić alkohol dla siebie i swoich kolegów, poinformowała policja w Bytowie. Nastolatkowie będą odpowiadać przed Sądem Rodzinnym i Nieletnich.

Gdzie wrzucać torebki po herbacie? Wiele osób popełnia ten błąd

Codziennie ludzie na całym świecie zaparzają herbatę, ale czy zastanawialiście się, gdzie wyrzucać zużyte torebki? Ludzie często popełniają błędy, wrzucając je do pojemnika na odpady. Sprawdź, jak prawidłowo segregować torebki po herbacie i dlaczego to takie ważne!

Wielkie zmiany w urzędach pracy. Rząd planuje reformy

Szykują się zmiany w urzędach pracy. Projekt ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia ma zastąpić dotychczas obowiązującą ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jakie zmiany przewiduje?

Walka z patologią na drogach. Rząd zapowiada zaostrzenie niektórych przepisów

Rząd opublikował w czwartek projekt ustawy, który zakłada m.in. podwyższenie kar dla uczestników nielegalnych wyścigów oraz modyfikacje zasad konfiskaty pojazdów.

Dużo zwolnień grupowych w 2024 roku. „Najwięcej od wybuchu pandemii”

W minionym roku wiele firm ogłosiło i przeprowadziło zwolnienia grupowe. Jak pisze "Rzeczpospolita", rok 2025 też będzie trudny.

Zakupy Online: Jak Znaleźć Najlepsze Okazje i Oszczędzać?

Zakupy online stały się nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Wygoda, oszczędność czasu i szeroki wybór produktów to tylko niektóre z zalet zakupów...

Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B

Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych...

Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku

Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr....

Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną...

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc....

Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi

Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów...

To imię nosi tylko 3 Polaków. Niedługo zostanie zapomniane

Jakie wybrać imię dla dziecka? Kwestia ta zawsze jest wyzwaniem dla rodziców. Wśród polskich imion znajduje się jedno, niemal wymarłe imię.

O TYM SIĘ MÓWI

Laura Zawadzka – wzrost, waga, dziecko, partner. Kim jest Laura Zawadzka?

Laura Zawadzka zasłynęła dzięki występowi w czwartej edycji popularnego reality show "Love Island". Po programie, jej życie nabrało tempa, gdy zaszła w...

Wojek – wiek, kariera, współpraca z Książulem, dziewczyna

Wojek, znany również jako Maciej Wojas, to jedna z popularniejszych postaci w polskim internecie. Zyskał dużą popularność dzięki swojemu kanałowi na YouTube...

Inez Lis – wiek, waga, wzrost. Kim jest Inez Lis?

Inez Lis to popularna polska influencerka, członkini grupy Dresscode, która zdobyła znaczną rozpoznawalność dzięki swojej aktywności w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie....

Książulo – wiek, praca, dziewczyna, miejsce zamieszkania

Szymon Nyczke, znany w internecie jako Książulo, to popularny twórca internetowy, który zdobył szerokie uznanie na platformie YouTube. Jego twórczość i życie...

Dominik Tarczyński – wiek, żona, dzieci i kariera polityczna

Dominik Tarczyński to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiej sceny politycznej. Jego bogaty życiorys, kontrowersyjne wypowiedzi i szeroka działalność publiczna sprawiają, że...

Kim jest Paweł Svinarski? Wiek, dziewczyna, dziecko, praca

Paweł Svinarski to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w polskim internecie, szczególnie w obszarze biznesu i finansów. Jego działalność w mediach społecznościowych...