Zdaniem 40 proc. pracodawców pokolenie Z nie jest przygotowane do wejścia na rynek pracy. Taki wniosek wypływa z raportu ManpowerGroup.
W publikacji „Przyszłość pokolenia Z w rękach pracodawców” eksperci odnieśli się do badania Intelligent.com, z którego wynika, że 40 proc. liderów wśród pracodawców na świecie uważa, że absolwenci studiów wchodzący na rynek pracy nie są odpowiednio przygotowani. 70 proc. managerów jako główny powód nieprzygotowania wskazało słabą etykę pracy.
Na jakie trudności wskazywali? Wśród wymienianych pojawił się m.in. problem z komunikacją. Według badania iHire przeprowadzonego w USA, 58 proc. pracodawców stwierdziło, że najmłodsi kandydaci powinni poprawić swoje umiejętności w zakresie prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.
„Często młodzi kandydaci nie potrafią precyzyjnie opowiedzieć o swoich doświadczeniach, osiągnięciach czy motywacjach, co utrudnia ocenę ich potencjału” – uważa ekspertka rynku pracy, manager zespołu zatrudnienia stałego w Manpower Anna Tietianiec. Jak mówi, kandydaci powinni wystrzegać się nadmiernej pewności siebie oraz oczekiwań niewspółmiernych do tego, co mogą wnieść do organizacji.
Dla młodszych pracowników sama praca jest jedynie elementem, a nie istotą ich życia.
Źródło: forsal.pl