Niektórzy przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania ulgi finansowej w kwocie 7500 zł. Dla firmy przeciętnego przedsiębiorcy może okazać się to dużym wsparciem na nowy rok 2022. Zatem co należy zrobić i jakie złożyć dokumenty? ZUS wyjaśnia.
Ulgi dla przedsiębiorców – nawet 7500 tysiąca złotych
Przedsiębiorca, chcąc uzyskać ulgę, powinien złożyć odpowiednie dokumenty w terminie do 31.01.2022. Dotyczy to firm, w których nie był opłacany „mały ZUS plus” w roku poprzedzającym. Dla tych, którzy „mały ZUS plus” wprowadzili do swoich działalności gospodarczych w roku 2021, korzyścią jest, że nie muszą pilnować tego terminu, jeżeli nie przekroczyli jeszcze okresu 36 miesięcy.
Co w przypadku nowej lub wznowionej działalności?
W przypadku kiedy to przedsiębiorca w styczniu 2022 wznowił działalność z poprzedniego roku, również obowiązuje go termin 31.01.2021. Warunkiem jest prowadzenie firmy przez minimum 60 dni i brak opłacania „małego ZUS plus”. Natomiast jeżeli przedsiębiorca zdecydował się na rozpoczęcie działalności w nowym roku bądź wznowił ją po 25 stycznia, pozostaje mu 7 dni na złożenie dokumentów.
Czy wystarczą same dokumenty zgłoszeniowe?
Oprócz zgłoszenia przedsiębiorca musi również przekazać deklarację rozliczeniową oraz imienny raport miesięczny, jeśli opłaca składki za pracowników. Dokumenty należy dostarczyć do 20 lutego 2022 roku.