Biedronka ogłosiła obniżkę 3 tyś. produktów. Wprowadza również specjalne etykiety cenowe, które mają pokazać klientom ile pieniędzy dzięki temu zaoszczędzili. Jednak, internauci pokazują hipokryzją Biedronki.
Nietrafiona kampania reklamowa Biedronki
Reklama biedronki informująca o wprowadzeniu obniżki brzmi: ,,Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, sieć Biedronka obniżyła ceny ponad 3000 produktów spożywczych dostępnych w sieci już od poniedziałku, 31 stycznia o wartość podatku VAT”. Dowodem obniżki mają być etykiety. Internauci są oburzeni tą reklamą, ponieważ 23 stycznia Biedronka wprowadziła podwyżki cen wynoszące 10-20 proc. Wiele osób zrobiło zestawienie pokazujące jakie zmieniły się ceny w Biedronce w przeciągu ostatnich 3 tygodni.
Ostrzeżenia rządu
Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej zakomunikował, że oczekuje od sklepów obniżki cen o co najmniej wysokość VAT. Ostrzegał jednocześnie przed kontrolami służb. Szef UOKiK zapowiedział, że będą piętnowane negatywne praktyki handlowe. Zagroził 10% karami od rocznego obrotu. Spider Web oszacował, że Biedronka mogłaby zapłacić 10 mld kary.
Oświadczanie Biedronki
Dyrektor handlowy sieci Biedronka – Grzegorz Pytko, skomentował te doniesienia. Twierdzi, że zmiany cen towarów w cyklach tygodniowych są normalna praktyką. Zapewniał, że zmiana cen wynika z przedłużonych negocjacji oraz ze wzrostu cen surowców, energii, transportu i akcyzy. Podwyżka cen w jego ocenie była nieunikniona.