poniedziałek, 13 lipca, 2020
- Reklama -

Nadchodzi rewolucja kolejowa

Jeśli lotnisko ma być sercem planowanego węzła komunikacyjnego, połączenia kolejowe będą arteriami umożliwiającymi przepływ pasażerów po całym kraju.
Dzięki olśniewająco futurystycznym projektom węzła komunikacyjnego Solidarność przedstawionym przez międzynarodowe domy architektoniczne, to właśnie lotnisko znalazło się na pierwszych stronach gazet. Ale plany Polski dotyczące całkowitej przebudowy krajowego systemu kolejowego są prawdopodobnie jeszcze bardziej transformacyjne w jej potencjalnym wpływie na przyszłość gospodarczą Polski. Ogólnokrajowy system kolei przewiduje budowę do 2040 roku 1600 km nowych szybkich linii kolejowych i 2400 km zmodernizowanych istniejących linii kolejowych. Etapem wstępnym będzie budowa 140-kilometrowego odcinka kolei dużych prędkości łączącego Warszawę, STH i Łódź (Warszawa – STH w 15 minut, Łódź – STH w 25 minut).

Ideą jest lepsze połączenie ze sobą nie tylko głównych ośrodków miejskich Polski, ale i mniejszych miast z tymi miastami – wszystko to prowadzi do STH. W rzeczywistości oznaczałoby to, że ktoś mieszkający w mieście takim jak Suwałki w północno-wschodnim zakątku Polski i oddalonym o cztery godziny 45 minut, mógłby wygodnie dostać się do Warszawy i z powrotem w ciągu dnia, a pracownik w Kielcach, który ma obecnie ponad trzy godziny drogi, mógłby dojeżdżać do Warszawy w godzinę i 10 minut. Gdyby rząd mógł to zrobić, byłby to katalizator kolejnego kroku w rozwoju gospodarczym Polski.

- Reklama -