Do tej pory operatorzy sieci sami przedłużali nam umowy nie informując o tym. Teraz nastąpią zmiany i bez naszej zgody nie ma mowy o kontynuacji.
Już 21 grudnia tego roku w życie wejdą nowe zmiany w prawie, które ukrócą proceder „cichego” przedłużania umów na czas nieokreślony. Dodatkowo jako klienci zyskamy nowe prawa. Takie jak wypowiedzenie umowy zdalnie czy stałe monitorowanie rachunku.
Na jakie zmiany możemy liczyć?
Abonenci będą mogli zdalnie wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Do tej pory najczęściej musieliśmy się udać do punktu, w którym po przeprowadzeniu długiej rozmowy mogliśmy zdecydować o zakończeniu umowy. Przede wszystkim nie trzeba będzie wypełniać wielu dokumentów, które później trzeba było wysłać pocztą lub dostarczyć do punktu obsługi klientów.
Dodatkowo, nowe przepisy nakładają na operatorów obowiązek zawiadomienia klienta o otrzymaniu oświadczenia o wypowiedzeniu umowy oraz potwierdzenia przyjęcia takiego oświadczenia. Nie będzie więc sytuacji, w której operator może stwierdzić, że wypowiedzenie „zaginęło”.
Kolejna zmiana dotyczy przedłużania umowy. Do tej pory operatorzy nie mieli obowiązku informowania o automatycznym przedłużaniu umowy na czas nieokreślony. Nowe przepisy wprowadzają taki obowiązek. Operator – nie później niż 30 dni przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta – będzie musiał poinformować o tym klienta.
Obecnie operatorzy przedłużają nam umowy bez konsultacji z nami. To klient musi być czujny i pamiętać kiedy kończy umowę. Od teraz firmy będą informowały o końcu umowy, możliwości jej zakończenia oraz najkorzystniejszych pakietach, aby umowę przedłużyć.
Kolejna korzyść to możliwość kontroli nad pakietem danych oraz wielkością rachunku. Operatorzy będą musieli swoim klientom ułatwić możliwość kontroli co za tym idzie udostępnić im narzędzia do sprawdzania swojego rachunku.