poniedziałek, 13 lipca, 2020
- Reklama -

Ile warta jest Twoja firma w obliczu pandemii?

Koronawirus – brzmi jak wyrok dla wielu przedsiębiorców. Oblicze kryzysu w świecie biznesu ujawnia się pod różnymi postaciami. Okazuje się, że jest to czas testu przedsiębiorczości dla wielu właścicieli. Tak naprawdę prowadzenie biznesu dopiero teraz okazuje się być ogromną „harówą” i walką o przetrwanie. Nierówna, ale być może sprawiedliwa walka wyłoni tytanów biznesu. Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Punkt pierwszy: ile wart jest Twój pracownik?

Jak się okazuje biznes rządzi się swoimi prawami i nie ma tutaj miejsca na osobiste względy. Ci, którzy zostali i nie boją się pracować stają się ogromnym wsparciem dla szefostwa. W tak trudnym czasie można wyłonić prawdziwych i przede wszystkim oddanych pracowników.

Istnieje również druga strona medalu, gdzie trzeba dokonać trudnych wyborów, jak np. zwolnienie pracownika. Najsłabsi zostaną odrzuceni, a najlepsi poczują błogosławieństwo koła fortuny. Niejednokrotnie okaże się, że warto było pracować na swoją pozycje. Okres pandemii (niestety) lub stety da szansę tylko najlepszym.

Cięcia etatów to najłatwiejsza broń przedsiębiorców służąca do obrony przed upadkiem firmy. Takie jest prawo biznesu, ale to tylko jeden z wielu aspektów, który kryje biznes w okresie pandemii.

Punkt drugi: dopiero teraz dowiesz się ile warta jest Twoja firma

Koronawirus szaleje, ludzie siedzą w domu, unikają wychodzenia i wszelkich kontaktów międzyludzkich. Nie ma ludzi? – Nie zarabiasz!

- Reklama -

Najgorszy scenariusz tyczy się biznesów stacjonarnych, którzy chyba utknęli w swoim małym świecie i nie otworzyli się na usługi online. Okazuje się, że firmy oferujące sprzedaż drogą internetową mają się całkiem nieźle, może nieidealnie, ale sobie radzą i to całkiem dobrze. Ludzie uwielbiają konsumpcjonizm i tak łatwo nie rezygnują z zakupów, a jak już to na krótką chwilę, Z drugiej strony jeżeli już zdecydują się na zakupy to w taki sposób, aby czuć się bezpiecznie, a taką właśnie metodą jest zakup drogą online.

Jednak nie wystarczy tylko to,  że firma sprzedaję drogą online, ale też ważne jest to co sprzedaje i jakiej jakości. Już dawno minęły czasy, gdy ludzie kupowali wszystko to co najtańsze, ale również biorą pod uwagę jakość produktu. Jeżeli do tej pory kierowałeś się mottem ” im więcej tym lepiej” – to niemiło się zaskoczysz. Teraz konsument chce kupić coś dobrej jakości i niekoniecznie za 10, 20 czy 50 zł.

Okres pandemii da Ci to zrozumienia ile jest warta Twoja firma. Pokaże Twoje prawdziwe miejsce na rynku, pokaże ilu klientów chętnie do Ciebie wraca i docenia Twoje usługi czy produkty. Bylejakość zostanie strącona do krateru.

Zacząłeś rozkręcać biznes? – nie jest to najlepszy czas!

Tuż przed erą wirusa otworzyłeś własną działalność i o ile nie są to maseczki, środki dezynfekujące czy rękawiczki może być bardzo ciężko. Istnieją takie dziedziny, gdzie w obecnej, bardzo trudnej sytuacji można napotkać wiele przeszkód w rozkręcaniu własnego interesu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie działalności i poszukania innego, bardziej pewnego źródła dochodu. Natomiast jak ze wszystkim, każdy kij ma dwa końce i znalezienie pracy etatowej również nie jest czymś oczywistym.

Jednym z rozwiązań jest małe przebranżowienie się. Jeżeli prowadzisz przedsiębiorstwo odzieżowe można zacząć szyć maseczki czy odzież ochronną i w ten sposób podratować firmowy budżet. Wszystko jest kwestią chęci i posiadania cech dobrego przedsiębiorcy.

Pomysły na podreperowanie budżetu firmy

  • Branża spożywcza  – możesz zaoferować zakupy spożywcze drogą online. Wyznaczyć jednego pracownika, który będzie odpowiedzialny na dostawę zamówienia. Kolejna osoba może zajmować się przyjmowaniem zamówień. Tworzenie sklepu internetowego może być zbyt kosztowne, ale w bardzo łatwy sposób można ogłosić się na różnych portalach społecznościowych. Zamówienia można przyjmować drogą telefoniczną, a dostawy dostarczać prywatnym samochodem. Do kosztu zakupów można doliczyć koszt dostawy (paliwo, opłatę pracowników). W obecnej sytuacji wiele osób poszukuje zakupów drogą online, a zwłaszcza tych pierwszej potrzeby jak jedzenie czy artykuły higieniczne.
  • Restauracje, bary, hotele – jedzenie z dostawą do domu to jedyny sposób podreperowania budżetu firm gastronomicznych. Wiele hoteli posiada własne restauracje, które mogą zarabiać przed dowóz jedzenia okolicznym mieszkańcom lub pracownikom firm.
  • Fryzjer, kosmetyczka – ta branża ma bardzo ciężko, ale z zachowaniem wszelkich środków ostrożności można zaproponować wizyty domowe u klienta lub spróbować zająć się sprzedażą produktów kosmetycznych.

To tylko kilka propozycji próby podratowania budżetu firmy. Na pewno nie są to propozycje pozbawione wad, ale być może mogą okazać się pomocne w przetrwaniu biznesu w okresie pandemii.

Nie obejdzie się bez ofiar!

Niestety nie każdemu uda się wyjść z kryzysu obronną ręką. Wiele firm, a zwłaszcza tych małych, upadnie. Koronawirus pokona tych o słabej pozycji na polskim rynku. Firmy dobrze prosperujące do tej pory najprawdopodobniej wyjdą z tego obronną ręką. Własny biznes nigdy nie był łatwym orzechem do zgryzienia, a w obecnej sytuacji orzech ma podwójną łupinkę. Szukaj, walcz, kombinuj – jedyna, a jakże cenna rada.

Czytaj także: Nadchodzi rewolucja kolejowa