poniedziałek, 13 lipca, 2020
- Reklama -

Ekspansja zagraniczna z pomocą PAIH

Po obsłudze rynku krajowego polskie firmy są gotowe wyjść ze strefy komfortu i odkryć nowe możliwości za granicą. Poruszanie się po niezbadanych terytoriach może być trudne, ale oto przykłady firm, które podjęły decyzję i przy pomocy Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) udało im się zawrzeć umowę.

Apart / Hiszpania

Apart


Apart, wiodący polski producent biżuterii otworzył w tym roku swój pierwszy sklep w Hiszpanii. Zdaniem Wojciecha Łopatkiewicza, dyrektora Biura Handlowego PAIH w Madrycie, hiszpański rynek jest niezwykle konkurencyjny i sprzyja lokalnym firmom, co utrudnia życie markom zagranicznym. Jednak w 2018 r. Polska wyeksportowała biżuterię o wartości prawie 12,6 mln zł. Po wejściu do Czech APART postanowił rozszerzyć działalność na inne rynki europejskie i skontaktował się z PAIH w celu uzyskania porady, jak zdobyć pierwsze kontakty biznesowe na każdym z docelowych rynków. Piotr Rączyński, Prezes Zarządu APART, powiedział, że biuro handlowe przedstawiło markę jako „wiarygodnego partnera biznesowego i wypromowało swoją działalność w Hiszpanii”, ułatwiając realizację swoich planów na rynku lokalnym. Biuro PAIH w Madrycie rozpoczęło działalność w 2018 roku i od tego czasu obsługuje ponad 370 firm, głównie z branży spożywczej, kosmetycznej, meblowej i wyposażenia wnętrz.

Ceramika Paradyż / Canada

Gdy kanadyjski dostawca płytek ceramicznych Eurcan Tile zwrócił się do PAIH o pomoc w znalezieniu polskiego producenta płytek ceramicznych, firma wybrała Ceramikę Paradyż – jednego z największych producentów w kraju – z bazy danych potencjalnych kontrahentów. W 2018 r. obie firmy podpisały długoterminową umowę po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej (CETA) z Kanadą i UE. Biuro PAIH w Toronto pomogło obu stronom w trakcie negocjacji i pomogło im w stosowaniu przepisów CETA. Zgodnie z umową, Eurcan Tile będzie głównym importerem i dystrybutorem płytek Ceramiki Paradyż w Kanadzie, a my w ramach jednej z pierwszych tego typu umów między polskimi i kanadyjskimi firmami. Od założenia w 1989 r. Ceramika Paradyż opracowała własny rozpoznawalny styl, który charakteryzuje się odważnym wzornictwem, wyrafinowanymi detalami i dostępnością różnego rodzaju płytek w poszczególnych kolekcjach.

- Reklama -

Trias / USA

Grupa Trias, która opracowuje rozwiązania audiowizualne (AVL) dla firm, założyła Trias International po otwarciu biura w USA. Biuro handlowe PAIH w Nowym Jorku pomogło Triasowi w ekspansji za granicą, pomagając w procedurach administracyjnych i pozyskając lokalnych partnerów. Firma, która działa od 20 lat, realizuje swój pierwszy amerykański projekt: modernizację sieci Regal Cinemas, która prowadzi 550 kin w całym kraju. Trias jest odpowiedzialny za instalację niestandardowych ekranów LED podłączonych do systemu Digital Signage. Polska firma rozpoczęła projekt modernizacyjny od kina położonego na Manhattanie w Nowym Jorku. Zbigniew Klonowski, prezes Trias, powiedział, że firma znajduje się w czołówce polskiego sektora AVL od prawie dwóch dekad. Trias wprowadził do kraju pierwsze ekrany LED 18 lat temu i specjalizuje się w wynajmie sprzętu, stałych instalacjach i usługach dla światowych marek i instytucji.

Grenton / Arabia Saudyjska

Grenton, producent i dystrybutor rozwiązań inteligentnego domu, umocnił swoją pozycję na rynku arabskim, podpisując umowę partnerską z wiodącym dystrybutorem saudyjskim. Innowacyjna firma najpierw skoncentrowała się na ekspansji w Europie Zachodniej, zanim przeniosła swoje systemy domowe – które kontrolują wszystkie aspekty budynku od ogrzewania, oświetlenia, wentylacji i multimediów – na Bliski Wschód. W 2018 roku Grenton nawiązał współpracę z dubajskimi systemami Kromtek w celu dystrybucji swoich rozwiązań i modułów do domów, willi, apartamentów i budynków komercyjnych. Innym miejscem eksportu jest Arabia Saudyjska, gdzie rynek inteligentnych domów jest największy na Półwyspie Arabskim, a jego wartość szacuje się na 305 mln USD – powiedziała Natalia Zimny, Business Development Manager w Grenton. W tym roku, przy wsparciu biura PAIH w Rijadzie, Grenton zawarł umowę z Saudi Al-Alameya Group, która jest jednym z liderów w zakresie zintegrowanych rozwiązań dla systemów bezpieczeństwa oraz wykonawcą w sektorze publicznym i prywatnym.

Lino / Japonia

Lino, producent odzieży i tekstyliów lnianych, rozszerzył swoją ofertę na klientów w Japonii. Właścicielka, Daria Wysocka-Zajul, powiedziała, że skontaktowała się z zagranicznymi biurami PAIH w celu zwiększenia zasięgu. Tokio przyjęło to wezwanie i okazało się, że dobrze pasuje, ponieważ Japończycy mają skłonność do lnu, a recykling jest ważny – zgodnie z japońską filozofią stylu życia wabi-sabi. Po tym, jak Lino wysłał do biura handlowego PAIH bestsellerów, japońska firma zainteresowała się takimi produktami, jak kosze na chleb, prześcieradła i bluzki typu kimono. Eliza Klonowska-Siwak, szef biura handlowego PAIH w Tokio, powiedziała, że prawie 20% polskiego eksportu odzieży i tekstyliów do Azji jest wysyłanych do Japonii, a wysokiej jakości pościel jest doskonałym produktem eksportowym. Dodała, że len, który ma naturalne właściwości oddychającej tkaniny, jest doskonałym zamiennikiem jednorazowych toreb plastikowych, a materiał jest idealny na wilgotny i gorący letni klimat w Japonii.

Sektor motoryzacyjny / Senegal

Polski sektor motoryzacyjny kwitnie w Senegalu, kraju, który importuje 100% swoich samochodów i części samochodowych. Według Biura Handlu Zagranicznego PAIH w Dakarze senegal może stać się jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków eksportowych dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego, zwłaszcza producentów części samochodowych i akcesoriów. Wartość rynku motoryzacyjnego w Senegalu wynosi 100 mln USD, a każdego roku importuje się do kraju około 100 000 pojazdów – głównie SUV-y i pickupy, które wymagają stałej wymiany części ze względu na trudny klimat i warunki infrastrukturalne. Największym problemem jest brak dostępności i jakości produktów w kraju, dlatego jest to świetny rynek dla polskich firm. Leszek Biały, szef Biura Handlu Zagranicznego w Dakarze, powiedział, że Polska może zaoferować europejską jakość po zdecydowanie niższej cenie. PAIH oferuje instrumenty wsparcia dla ekspansji na rynek afrykański, takie jak ubezpieczenia i finansowanie, co jest szczególnie ważne dla MŚP.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here