środa, 20 stycznia, 2021
Godzinnik.pl Biznes Ekspansja zagraniczna z pomocą PAIH

Ekspansja zagraniczna z pomocą PAIH

Po obsłudze rynku krajowego polskie firmy są gotowe wyjść ze strefy komfortu i odkryć nowe możliwości za granicą. Poruszanie się po niezbadanych terytoriach może być trudne, ale oto przykłady firm, które podjęły decyzję i przy pomocy Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) udało im się zawrzeć umowę.

Apart / Hiszpania

Ekspansja zagraniczna
Apart


Apart, wiodący polski producent biżuterii otworzył w tym roku swój pierwszy sklep w Hiszpanii. Zdaniem Wojciecha Łopatkiewicza, dyrektora Biura Handlowego PAIH w Madrycie, hiszpański rynek jest niezwykle konkurencyjny i sprzyja lokalnym firmom, co utrudnia życie markom zagranicznym. Jednak w 2018 r. Polska wyeksportowała biżuterię o wartości prawie 12,6 mln zł. Po wejściu do Czech APART postanowił rozszerzyć działalność na inne rynki europejskie i skontaktował się z PAIH w celu uzyskania porady, jak zdobyć pierwsze kontakty biznesowe na każdym z docelowych rynków. Piotr Rączyński, Prezes Zarządu APART, powiedział, że biuro handlowe przedstawiło markę jako „wiarygodnego partnera biznesowego i wypromowało swoją działalność w Hiszpanii”, ułatwiając realizację swoich planów na rynku lokalnym. Biuro PAIH w Madrycie rozpoczęło działalność w 2018 roku i od tego czasu obsługuje ponad 370 firm, głównie z branży spożywczej, kosmetycznej, meblowej i wyposażenia wnętrz.

Ceramika Paradyż / Canada

Ekspansja zagraniczna

Gdy kanadyjski dostawca płytek ceramicznych Eurcan Tile zwrócił się do PAIH o pomoc w znalezieniu polskiego producenta płytek ceramicznych, firma wybrała Ceramikę Paradyż – jednego z największych producentów w kraju – z bazy danych potencjalnych kontrahentów. W 2018 r. obie firmy podpisały długoterminową umowę po wejściu w życie kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej (CETA) z Kanadą i UE. Biuro PAIH w Toronto pomogło obu stronom w trakcie negocjacji i pomogło im w stosowaniu przepisów CETA. Zgodnie z umową, Eurcan Tile będzie głównym importerem i dystrybutorem płytek Ceramiki Paradyż w Kanadzie, a my w ramach jednej z pierwszych tego typu umów między polskimi i kanadyjskimi firmami. Od założenia w 1989 r. Ceramika Paradyż opracowała własny rozpoznawalny styl, który charakteryzuje się odważnym wzornictwem, wyrafinowanymi detalami i dostępnością różnego rodzaju płytek w poszczególnych kolekcjach.

Trias / USA

Ekspansja zagraniczna

Grupa Trias, która opracowuje rozwiązania audiowizualne (AVL) dla firm, założyła Trias International po otwarciu biura w USA. Biuro handlowe PAIH w Nowym Jorku pomogło Triasowi w ekspansji za granicą, pomagając w procedurach administracyjnych i pozyskając lokalnych partnerów. Firma, która działa od 20 lat, realizuje swój pierwszy amerykański projekt: modernizację sieci Regal Cinemas, która prowadzi 550 kin w całym kraju. Trias jest odpowiedzialny za instalację niestandardowych ekranów LED podłączonych do systemu Digital Signage. Polska firma rozpoczęła projekt modernizacyjny od kina położonego na Manhattanie w Nowym Jorku. Zbigniew Klonowski, prezes Trias, powiedział, że firma znajduje się w czołówce polskiego sektora AVL od prawie dwóch dekad. Trias wprowadził do kraju pierwsze ekrany LED 18 lat temu i specjalizuje się w wynajmie sprzętu, stałych instalacjach i usługach dla światowych marek i instytucji.

Grenton / Arabia Saudyjska

Ekspansja zagraniczna

Grenton, producent i dystrybutor rozwiązań inteligentnego domu, umocnił swoją pozycję na rynku arabskim, podpisując umowę partnerską z wiodącym dystrybutorem saudyjskim. Innowacyjna firma najpierw skoncentrowała się na ekspansji w Europie Zachodniej, zanim przeniosła swoje systemy domowe – które kontrolują wszystkie aspekty budynku od ogrzewania, oświetlenia, wentylacji i multimediów – na Bliski Wschód. W 2018 roku Grenton nawiązał współpracę z dubajskimi systemami Kromtek w celu dystrybucji swoich rozwiązań i modułów do domów, willi, apartamentów i budynków komercyjnych. Innym miejscem eksportu jest Arabia Saudyjska, gdzie rynek inteligentnych domów jest największy na Półwyspie Arabskim, a jego wartość szacuje się na 305 mln USD – powiedziała Natalia Zimny, Business Development Manager w Grenton. W tym roku, przy wsparciu biura PAIH w Rijadzie, Grenton zawarł umowę z Saudi Al-Alameya Group, która jest jednym z liderów w zakresie zintegrowanych rozwiązań dla systemów bezpieczeństwa oraz wykonawcą w sektorze publicznym i prywatnym.

Lino / Japonia

Ekspansja zagraniczna

Lino, producent odzieży i tekstyliów lnianych, rozszerzył swoją ofertę na klientów w Japonii. Właścicielka, Daria Wysocka-Zajul, powiedziała, że skontaktowała się z zagranicznymi biurami PAIH w celu zwiększenia zasięgu. Tokio przyjęło to wezwanie i okazało się, że dobrze pasuje, ponieważ Japończycy mają skłonność do lnu, a recykling jest ważny – zgodnie z japońską filozofią stylu życia wabi-sabi. Po tym, jak Lino wysłał do biura handlowego PAIH bestsellerów, japońska firma zainteresowała się takimi produktami, jak kosze na chleb, prześcieradła i bluzki typu kimono. Eliza Klonowska-Siwak, szef biura handlowego PAIH w Tokio, powiedziała, że prawie 20% polskiego eksportu odzieży i tekstyliów do Azji jest wysyłanych do Japonii, a wysokiej jakości pościel jest doskonałym produktem eksportowym. Dodała, że len, który ma naturalne właściwości oddychającej tkaniny, jest doskonałym zamiennikiem jednorazowych toreb plastikowych, a materiał jest idealny na wilgotny i gorący letni klimat w Japonii.

Sektor motoryzacyjny / Senegal

Ekspansja zagraniczna

Polski sektor motoryzacyjny kwitnie w Senegalu, kraju, który importuje 100% swoich samochodów i części samochodowych. Według Biura Handlu Zagranicznego PAIH w Dakarze senegal może stać się jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków eksportowych dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego, zwłaszcza producentów części samochodowych i akcesoriów. Wartość rynku motoryzacyjnego w Senegalu wynosi 100 mln USD, a każdego roku importuje się do kraju około 100 000 pojazdów – głównie SUV-y i pickupy, które wymagają stałej wymiany części ze względu na trudny klimat i warunki infrastrukturalne. Największym problemem jest brak dostępności i jakości produktów w kraju, dlatego jest to świetny rynek dla polskich firm. Leszek Biały, szef Biura Handlu Zagranicznego w Dakarze, powiedział, że Polska może zaoferować europejską jakość po zdecydowanie niższej cenie. PAIH oferuje instrumenty wsparcia dla ekspansji na rynek afrykański, takie jak ubezpieczenia i finansowanie, co jest szczególnie ważne dla MŚP.

Jacek Sasin trafił do szpitala! Jest gorzej niż przypuszczał

Wicepremier Jacek Sasin jest rekordzistą. Nie tylko jeśli chodzi o pieniądze, które wydał na wybory, które się nie odbyły, ale także w...

Policjanci mają dosyć Kaczyńskiego! Tajemnice ochrony prezesa PiS

Jarosław Kaczyński jest jedną z najlepiej chronionych osób w Polsce. Nawet prezydent czy premier nie mają takiej obstawy. Pod jego domem na...

Tragiczny finał kuligu! 15-latka walczy o życie

W Adamowie, pod Elblągiem doszło do tragicznych wydarzeń. Niewinna zabawa na śniegu skończyła się makabrycznie. Nieodpowiedzialny dorosły nie zadbał o bezpieczeństwo dzieci...

Nie żyje syn supermodelki i milionera! Znamy przyczynę śmierci

Zmarł syn znanej supermodelki Stephanie Seymour i milionera Petera Branta. Miał zaledwie 24 lata, był młodym chłopakiem z marzeniami i planami na...

Małgorzata Gersdorf ma koronawirusa. Leczy się w kontrowersyjny sposób

Była pierwsza prezes Sądu Najwyższego od tygodnia choruje na COVID-19. Leczy się w kontrowersyjny sposób, który nie każdy pochwala. Lek został dla...

Tragedia! Nie żyje legenda polskiej estrady

Nie żyje legendarna piosenkarka polskiej estrady. Jest to ogromna strata dla jej fanów oraz miłośników muzyki. O jej śmierci poinformował prezydent Bielska-Białej....